آغاز حرکت کامیون‌های ایرانی در مسیر‌های جایگزین ترکیه



اخبار,اخبار اقتصادی,کامیون‌

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از آغاز حرکت کامیون‌های چند شرکت ایرانی در مسیر‌های جایگزین ترکیه خبر داد.

همانطور که از چند ماه قبل ایران اعلام کرده بود بررسی مسیر‌های جایگزین کشور ترکیه را در دستور کار خود قرار می‌دهد تا در صورت نیاز بتوان مسیرهای ترانزیتی را از سمت دیگر کشور‌ها اجرایی کرد.

وی ادامه داد: در این راستا چند گزینه مختلف با شرکت‌های ترانزیتی و کامیون‌های ایرانی در میان گذاشته شد و بنا شد نسبت به استفاده از این مسیرهای جدید تصمیمات جدی گرفته شود.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری با بیان این‌که دیگر مسیرهای اروپایی برای ایران از نظر بعد مسافت و هزینه قابل قیاس با ترکیه نیست، اظهار کرد: یکی از دلایلی که ما تلاش کردیم تا جای امکان نسبت به اصلاح شرایط کشور ترکیه و تداوم حرکت کامیون‌های ترانزیتی به سمت آن اقدام کنیم، همین بعد هزینه و زمان بوده است.

عطرچیان اضافه کرد: البته ما برای این‌که ترانزیت ایران بامشکل مواجه نشود، مسیر‌های دیگر را بررسی کرده و حتی حرکت در مسیر را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به تفاوت مقصد در بین کامیون‌های ترانزیتی ایرانی اعلام کرد: به تناسب این‌که مقصد نهایی کجا باشد کشورهایی مانند آذربایجان، گرجستان، بلاروس و حتی آلمان می‌توانند در مسیر حرکت کامیون‌های ایرانی قرار گیرند.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری خاطر نشان کرد: البته این به هیچ عنوان به معنای کنار گذاشتن گزینه ترکیه از روی میز ترانزیت ایران نیست و ما همان طور که بارها تاکید کرده‌ایم به ادامه‌ی حرکت کامیون‌های ایرانی در خاک کشور ترکیه البته به شرط تامین امنیت امیدواریم.

اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------