آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. به…

به تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار، اتباع بیگانه داریم!



اخبار,اخبار اقتصادی,اتباع بیگانه

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، از حضور 4 میلیون تبعه افغانستانی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد کمتر از یک میلیون نفر دارای مجوز اقامت هستند و مابقی به طور غیرمجاز وارد کشور شده و فرصتهای شغلی ما را اشغال کرده‌اند.

غلامرضا عباسی  اظهار کرد: متاسفانه نیروهای کار خارجی ارزان به راحتی وارد کشور می‌شوند و فرصتهای شغلی ما را اشغال می‌کنند در حالی که هیچگونه کنترل و نظارتی بر آنها نیست و این امر آسیب جدی به بازار کار داخلی می‌زند.

وی با بیان اینکه به اندازه تعداد اتباع بیگانه در کشور فارغ التحصیل بیکار داریم، افزود: به همین میزان دانشجوی در حال تحصیل داریم که تا چند سال آینده به جمع بیکاران کشور افزوده می‌شوند و این زنگ خطری برای کشور خواهد بود.

عباسی گفت: طبعا با حضور اتباع بیگانه مشکلی نداریم اما به شرط آنکه مجاز و قانونی باشد و به بازار کار کشور لطمه نزند.

وی گفت: تمام کشورها مقررات سختی برای حضور اتباع بیگانه و به کارگیری آنها دارند و اینطور نیست که نیروی کار مادام العمر در آن کشورها بماند به نحوی که برای زندگی و حضور بیشتر باید اقامت دائم بگیرند اما متاسفانه در کشور ما اتباع بیگانه به جای نیروی کار به مهاجر کار تبدیل شده‌اند، مادام العمر اقامت می‌کنند و پس از پایان کار نه تنها خیال بازگشت به کشور خود را ندارند بلکه به دلیل امنیت حاکم در ایران ماندگار شده و برای خود خانه و مغازه هم خریداری می‌کنند.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: طبعا اگر نیروهای غیر مجاز به کشور خود بازگردانده شوند فرصتهای شغلی بیشتری در اختیار متقاضیان کار قرار می‌گیرد و افراد بیشتری جذب بازار کار می‌شوند.

وی در پایان تصریح کرد: دستگاههای متولی ساماندهی اتباع بیگانه هرچه سریعتر به این موضوع ورود کنند و کارفرمایان نیز تنها به دلیل نیروی کار ارزان، به بازار کار کشور آسیب نزنند و خود را نسبت به جوانان جویای کار متعهد بدانند.

اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------