آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

بهترین و بدترین محیط‌های کسب‌وکار در کدام استان‌ها وجود دارد؟



اخبار,اخبار اقتصادی,محیط‌های کسب‌وکار

معاون وزیر صنعت با اعلام جزئیات توافق وزیر صنعت واستان‌های البرز، کرمانشاه و بوشهر بدترین وضعیت را از نظر کیفیت محیط کسب وکار دارند و در مقابل استان‌های اردبیل، گیلان و کرمان در ارزبابی مولفه‌های کسب‌وکار شرایط بهتری دارند.

مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش فصلی پایش محیط کسب‌وکار ایران در زمستان 93 را منتشر کرد. این مطالعه نشان می‌دهد از نظر تشکل‌های اقتصادی مشارکت‌کننده (277 واحد اقتصادی مشارکت‌کننده) برآیند ارزیابی مؤلفه‌های ملی محیط کسب‌وکار در ایران طی زمستان 93 همچنان در وضعیت نامساعد (6.1 از 10) قرار داشته است (10 بدترین ارزیابی است).

در این مطالعه، به ترتیب سه مؤلفه «مشکل دریافت تسهیلات از بانک‌ها»، «ضعف بازار سرمایه در تأمین مالی تولید و نرخ بالای تأمین سرمایه از بازار غیررسمی» و «وجود مفاسد اقتصادی در دستگاه‌های حکومتی» نامناسب‌تر از بقیه مؤلفه‌ها ارزیابی شده‌اند و مؤلفه‌های «ضعف زیرساخت‌های تأمین برق»، «ضعف زیرساخت‌های حمل‌ونقل» و «ضعف نظام توزیع و مشکلات رساندن محصول به دست مصرف‌کننده» نسبت به سایر مؤلفه‌ها در زمستان 93 مساعدتر ارزیابی شده‌اند.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد تشکل‌های اقتصادی استان‌های البرز، کرمانشاه، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به‌ترتیب با میانگین ارزیابی 7.3، 7 و 6.9 مجموعاً ارزیابی بدتر و تشکل‌های اقتصادی استان‌های اردبیل، گیلان، کرمان و فارس به‌ترتیب با میانگین ارزیابی 4.9، 5.1، 5.1 و 5.4 ارزیابی بهتری نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مؤلفه‌های محیط کسب‌وکار در زمستان 93 ارائه کرده‌اند.

همچنین وضعیت محیط کسب‌وکار ایران در زمستان 93 براساس نظریه عمومی کارآفرینی شین، 6.31 از 10 (10 بدترین ارزیابی) شده است؛ به‌طوری که میانگین ارزیابی محیط اقتصادی (شامل محیط مالی، محیط اقتصاد کلان و ویژگی‌های صنایع) 6.85 و میانگین ارزیابی محیط نهادی (شامل نهادها و نظام سیاسی، فرهنگ و ارزش‌ها و نظام آموزشی ـ علمی و فناوری) 5.76 است که همچنان حاکی از بدتر بودن ارزیابی محیط اقتصادی نسبت به محیط نهادی است.

اخبار اقتصادی - اقتصادی نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------