'وضعیت بحرانی' فرودگاه‌های ایران



اخبار,اخبار اقتصادی,فرودگاه

مه‌آبادی گفت: "به جای این که روی فرودگاه‌های بزرگ و مهم سرمایه‌گذاری کنیم، سرمایه‌ها را به سمت فرودگاه‌های کوچک سرازیر کردیم.

رحمت‌الله مه‌آبادی، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران، وضعیت فرودگاه‌های کشور را 'بحرانی' خوانده و گفته است که سه فرودگاه بین‌المللی کشور در وضعیت 'بسیار نامناسبی' قرار دارند.

مه‌آبادی که مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های ایران هم هست، گفته است که هیچ کدام از فرودگاه‌های این کشور به جز فرودگاه بین‌المللی امام خمینی سودده نیستند و این فرودگاه، به اندازه ۵۴ فرودگاه فعال ایران درآمدزایی دارد.

مه‌آبادی در عین حال خاطرنشان کرده که این فرودگاه، در کنار دو فرودگاه بین‌المللی مشهد و مهرآباد در وضعیت 'بسیار نامناسبی' قرار دارد و در صورتی که تصمیمات درستی گرفته نشود، وضعیت این سه فرودگاه، 'قرمز' خواهد شد.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در دولت اصلاحات افتتاح شد و در دولت محمود احمدی‌نژاد تمامی پروازهای بین‌المللی فرودگاه مهرآباد به این فرودگاه انتقال یافت.

'وضعیت بحرانی' فرودگاه‌های ایران
معاون وزیر راه ایران، شرایط 'بحرانی' فرودگاه‌های کشور را ناشی از سیاست‌های نادرست و عدم حمایت دولت دانسته است.

مه‌آبادی گفت: "به جای این که روی فرودگاه‌های بزرگ و مهم سرمایه‌گذاری کنیم، سرمایه‌ها را به سمت فرودگاه‌های کوچک سرازیر کردیم."

معاون وزیر راه وشهر سازی افزود: "درحالی که فرودگاه‌های مهم و بین‌المللی کشور از لحاظ سرمایه‌گذاری در وضعیت قرمز، زرد و احتیاطی قرار دارند، وضعیت فرودگاه‌های اقماری و کوچک سبز است و این درحالی است که اغلب این فرودگاه‌ها غیر اقتصادی و فرودگاه‌های مازاد هستند."

او تاکید کرد که این فرودگاه‌ها تحت فشار مقامات محلی ساخته شده‌اند.

مه‌آبادی گفت که در دولت‌های قبل، در یکی از فرودگاه‌های مناطق کوچک کشور سرمایه‌گذاری غیر ضروری انجام شد و ۶۴ میلیارد تومان برای احداث باند فرودگاه هزینه شد که که این باند، پس از باندهایی که فضاپیماهای ناسا در آن می‌نشینند، چهاردهمین باند برتر دنیا است.

او افزود که با وجود همه این سرمایه گذاری ها، امکان استفاده از این باند برای هواپیماهای بزرگ وجود ندارد و بلا استفاده خواهد بود.

اخبار اقتصادی - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------