آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

ربیعی: بدهی بیمه سلامت به بیمارستان‌ها به‌زودی پرداخت می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی,علی ربیعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان اینکه در 3 سال اخیر حقوق بازنشستگان 65 درصد افزایش یافته است گفت: بنده برای سه سال در تعیین حقوق بازنشستگان موثر بودم و حقوق بازنشستگان را طی این سه سال 65 درصد افزایش دادیم؛ به این ترتیب که 25 درصد در یک سال و 25 درصد در یک سال و 15 درصد سال 94 حقوق بازنشستگان افزایش یافته ضمن این که در یک زمان کوتاه تاب اقتصادی بیشتر از این نبوده است.

علی ربیعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع صندوق های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که به عنوان اولویت در برنامه ششم قرار داریم بحث صندوق‌های بازنشستگی است.

ربیعی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص شاخص‌های حذف یارانه بگیران غیرنیازمند گفت: در خصوص یارانه‌ها قانون اجرا نشده است.

وی ادامه داد: برای حذف یارانه خانوارها حدود 28 پایگاه اطلاعاتی کشور را در این یک سال پایان دادیم و اطلاعاتی چون درآمد، هزینه و دارایی را در فرمول آزمون وسع قرار دادیم.

وی با اعلام این خبر که تاکنون 2 میلیون و 100 هزار نفر به طور قطعی از دریافت یارانه حذف شده‌اند تصریح کرد: هشتاد درصد از افرادی که از دریافت یارانه حذف شده‌اند هیچ اعتراضی نداشتند که این اتفاق خوبی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس قانون مجلس باید غیر نیازمندان از دریافت یارانه حذف شوند.

ربیعی در خصوص پرداخت بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها نیز اظهار کرد: بدهی امروز بیمه تأمین اجتماعی اعم از داروخانه‌ها و پزشکان تا پایان سال 93 به اتمام رسیده و در خصوص بیمه سلامت از آن جا که 85 درصد متکی به بودجه دولت است تا روز یکشنبه بدهی این بیمه تا پایان سال 93 به بیمارستان‌ها پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این که بیش از 2 هزار قلم دارو را تحت پوشش بیمه قرار دادیم گفت: سازمان تأمین اجتماعی 8 هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه می‌کرد که این رقم در دولت ما به 16 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شورای حمایت‌های اجتماعی از کودکان فعال شده و در سطح استان تهران و استانداری نیز تفاهم نامه‌هایی امضا کردیم تا این کودکان جمع آوری شوند و بهزیستی این کودکان را نگه داری کند.

ربیعی با بیان این که در سال 93 ، 175 هزار کودک بازمانده از تحصیل در شورای عالی رفاه بحث شد گفت: بر این اساس برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت و دو روز پیش که جلسه شورای حمایت از کودکان را داشتیم این آمار به 75 هزار کودک بازمانده از تحصیل کاهش پیدا کرده است که بازماندن این کودکان از تحصیل بیش‌تر مربوط به معضل فرهنگی بوده است

وی با تاکید بر این که هدف ما مقابله با سوء استفاده از کودکان است گفت: بر این اساس برای اولین بار یک بانک اطلاعاتی را با هماهنگی وزارت دادگستری ایجاد کردیم که در این حوزه اتفاقات مهمی افتاده است و امیدواریم سال آینده هیچ کودک بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------