فعالیت 12هزار تعاونی مسکن در کشور



اخبار,اخبار اقتصادی,فعالیت 12 هزار تعاونی مسکن

مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت 12 هزار تعاونی مسکن در سطح کشور خبر داد و گفت: مهمترین طرح مسکنی که اکنون وزارت تعاون دنبال می‌کند، طرح مسکن مهر است.

"احمد بیگدلی شاملو" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آن دسته از تعاونی‌های تامین نیاز مسکن که ماموریتشان به اتمام رسیده منحل می‌شوند ولی تعاونی‌هایی که  در اختیار دارند تا زمان اتمام و تحویل واحدها همچنان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تکمیل هر چه سریع‌تر مسکن مهر، مهمترین طرح مسکنی که اکنون در وزارتخانه دنبال می‌کنیم پروژه مسکن مهر است که مردم و متقاضیان بسیاری پول داده‌ و سرمایه‌گذاری زیادی در آن صورت گرفته است.

بیگدلی شاملو درباره تخریب بخشی از مسکن مهر به دلیل بنیان ضعیف و مصالح نامرغوب نیز اظهار کرد: مسکن مهر پروژه‌ای سنگین است و اگر بخواهیم مقایسه کنیم 10 درصد ساختمان‌های کل کشور در طرح مسکن مهر است بنابر این ممکن است در برخی مناطق خاص استانداردهای لازم رعایت نشده باشد و این تخریب‌ها مربوط به آن مناطق باشد نه همه واحدهای مسکن مهر.

وی گفت: به طور کلی واحدهای مسکونی در سه حالت ساخته می‌شوند یا اینکه دوجانبه‌اند و تعاونی‌ها با پیمانکاران مورد تایید وزارت راه و شهرسازی مستقیما واحدها را می‌سازند یا اینکه وزارت راه و شهرسازی مستقیما با پیمانکاران طرف است و تعاونی‌ها تنها متقاضی انبوه هستند و هیچ نقشی در ساخت‌وساز ندارند بلکه آورده مردم را داده و ساخت‌وساز که تمام شود واحدها را تحویل می‌گیرند.

مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون از خودمالکی به عنوان حالت سوم نام برد و افزود: در این حالت زمین دولتی نیست و متعلق به افراد است و تنها از شرایط و تسهیلات مسکن مهر استفاده می‌شود که معمولا تعاونی یا خود وارد ساخت‌وساز می‌شود یا پیمانکار می‌گیرد که باید مورد تایید وزارت راه و شهرسازی باشد و همه اینها ملزم به رعایت اصول فنی و مقررات مصوب شورای مسکن هستند در غیر این صورت پایان کار نمی‌گیرند.


اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------