آیا یاماها به دنیای خودروسازان می پیوندد؟



اخبار,اخبار اقتصادی,یاماها

بر اساس یک تیزر تبلیغاتی به نظر می رسد یاماها قصد دارد همه چیز را تغییر دهد و طی نمایشگاه خودرو توکیو 2015 از نخستین خودرو مفهومی خود رونمایی کند.

یاماها از قدمتی تقریبا 126 ساله برخوردار است و اگرچه یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید موتورسیکلت، وسایل نقلیه خارج جاده ای، اسنوموبیل، پیشرانه، اسکوتر و آلات موسیقی محسوب می شود اما هیچ گاه در زمینه تولید خودرو فعالیت مستقیم نداشته است.

آیا یاماها به دنیای خودروسازان می پیوندد؟
بر اساس یک تیزر تبلیغاتی به نظر می رسد یاماها قصد دارد همه چیز را تغییر دهد و طی نمایشگاه خودرو توکیو 2015 از نخستین خودرو مفهومی خود رونمایی کند. تنها چیزی که یاماها در تیزر خود به آن اشاره داشته طراحی مفهومی با الهام از موتورسیکلت ها و ارائه سبک منحصر به فرد یاماها است.

یاماها همکاری نزدیکی در توسعه تویوتا 2000جی‌تی 1967 داشته و در حال حاضر با لکسس در زمینه توسعه پیشرانه خودرو همکاری می کند و از این رو تولید خودرو شاخه ای ناآشنا برای این شرکت کهنه کار و خوشنام ژاپنی محسوب نمی شود.

حتی بدون وعده تولید انبوه، ساخت یک مدل مفهومی برای یک شرکت هزینه ای صدها هزار دلاری به همراه دارد.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,یاماها


آیا یاماها به دنیای خودروسازان می پیوندد؟
سه سال پیش آلبرت روزلو یاماها آر کار را ارائه کرد که آن را ابرخودرویی با روح یک موتورسیکلت سوپربایک توصیف کرد. افزون بر طراحی ظاهری زیبا، وزن آر کار تنها 1018 کیلوگرم در نظر گرفته شده بود در شرایطی که پیشرانه آن بیش از 900 اسب بخار نیرو تولید می کرد. شاید خودرو مفهومی یاماها در موتور شو توکیو 2015 واقعیت بخشی به آن رویا باشد.

همچنین یاماها قصد دارد طی نمایشگاه خودرو توکیو از یک ربات انسان نما موتورسیکلت سوار مستقل رونمایی کند که فناوری های رباتیک و موتورسیکلت را ترکیب می کند. بدون تردید، این یکی از مدل های مفهومی هیچان انگیز و البته ترسناک نمایشگاه امسال خواهد بود.

اخبار اقتصادی - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------