آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

یک تخلف در حوزه خدمات خودرویی!



اخبار,اخبار اقتصادی,حوزه خدمات خودرویی

در حالی که طبق قانون تمام خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به پرداخت جریمه خواب خودرو به خودروهای تحت گارانتی خود هستند اما برخی شرکتها از این کار خودداری می‌کنند.

در آیین‌نامه قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو قید شده که عرضه‌کنندگان خودرو در ایران موظفند در صورتی‌که خودروی سواری تحت گارانتی آنها (به غیر از خودروهای تصادفی) به دلیل کمبود قطعه و ناتوانی در تعمیر، به مدت بیش از 48 ساعت در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش متوقف شود، جریمه خواب خودرو را به صورت روزشمار به مالک آن پرداخت کنند.
 
با این حال با وجود صراحت قانونی در این زمینه اما برخی از شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو اگرچه به دلیل کمبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب باعث توقف طولانی مدت خودروی تحت گارانتی خود در تعمیرگاه می‌شوند اما از پرداخت جریمه خواب خودرو خودداری می‌کنند.
 
این وضعیت در حالی است که در آیین‌نامه جدید قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو (که هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی و تصویب نهایی است)، شمول پرداخت جریمه خواب خودرو گسترده‌تر شده و خودروهای قرار داشته در دوره وارانتی (ضمانت) را نیز در بر گرفته است.
 
طبق‌آیین‌نامه جدید، عرضه‌کنندگان خودرو موظفند علاوه بر خودروهایی که در دوره گارانتی قرار دارند، به خودروهای قرار داشته در دوره وارانتی نیز اگر بیش از هفت روز در تعمیرگاه‌های مجاز متوقف شوند، جریمه خواب خودرو پرداخت کنند.

اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------