تخم‌مرغ در بازار داخلی کیلویی 600 تومان گران‌تر از صادرات



اخبار,اخبار اقتصادی,تخم‌مرغ

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار از صادرات 54 هزار تنی تخم مرغ به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ صادراتی 3600 تومان و متوسط قیمت این محصول در بازار داخلی 4200 تومان است.

محمدرضا ترکاشوند اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون صادرات تخم مرغ از مرز 54 هزار تن گذشته است که در این میان عراق و افغانستان بیشترین سهم را داشته‌اند، چرا که به ترتیب صادرات به عراق 74 درصد، به افغانستان 11 درصد و مابقی صادرات تخم مرغ به کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، عمان و بحرین بوده است.

وی با اشاره به پاکستان و ترکیه به عنوان مهمترین رقبای شرق و غرب تخم مرغ در ایران افزود: قیمت میانگین تخم مرغ صادراتی در سال جاری حدود 3600 تومان بوده است که سود چندانی برای تولیدکنندگان نداشته و تنها حاصل آن کنترل بازار داخلی بود، چرا که اگر این صادرات انجام نمی شد وضعیت بازار داخلی به مراتب بدتر از این می شد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ تخم گذار ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در بازار داخلی حدود 3000 تومان است که علیرغم مناسب بودن تولید، بازار کشش مناسب برای رسیدن به قیمت متعادل پیدا نکرده است.

ترکاشوند گفت:‌ پیش‌بینی امسال برای تولید تخم مرغ حدود 930 هزار تن است که تفاوت چندانی با سال گذشته نخواهد داشت، چرا که پارسال 924 هزار تن تخم مرغ تولید شد اما اگر این روند برای بازار صادراتی تخم مرغ ادامه پیدا کند می توان پیش بینی کرد که میزان صادرات تخم مرغ مسلما بیش از 70 هزار تن که میزان صادرات پارسال بوده، خواهد رسید.

اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------