آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، درباره لزوم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفت: در خصوص تعطیلات پایان هفته…

ساخت و آبگیری گتوند تصمیم این دولت نبود



اخبار,اخبار اقتصادی,سد گتوند

وزیر نیرو، سد گتوند را میراثی از گذشته خواند و تاکید کرد در خصوص این سد وزارت نیرو، هر تصمیمی که دانشگاه تهران در این باره بگیرد، خود را موظف به اجرای آن می‌داند.

"حمید چیت‌چیان" در گفت‌و‌گو با (ایسنا) درباره تعیین تکلیف سد گتوند، درحالی که دوماه پیش قرار بود تکلیف این سد روشن شود، با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره سد گتوند بر عهده دانشگاه تهران که عنوان بزرگترین نهاد علمی کشور را دارد گذاشته شده است، اظهار کرد: قرار بر این بود که بررسی‌های جامعی درباره‌ی این مساله تا پایان مرداد ماه ارائه شود که البته هنوز گزارشی به دست ما نرسیده است.

وی که پیشتر نیز تاکید کرده بود وزارت نیرو انتقاد کارشناسان به گتوند را درک می‌کند، در پاسخ به این سوال که آیا به‌طور کلی ساخت این سد درست بوده است یا خیر؟ گفت: این موضوع در حال حاضر قابل بحث نیست؛ زیرا زمانی که این دولت سر کار آمد تمام مراحل ساخت، آبگیری و بهره‌برداری سد گتوند انجام شده بود به همین دلیل منطقی است که در حال حاضر به دنبال چاره‌جویی مشکلاتی که در این سد وجود دارد باشیم.

وزیر نیرو با اشاره به انتقاداتی که درباره سد گتوند مطرح می‌شود، اظهار کرد: من به همه مردم به ویژه خوزستانی‌ها این اطمینان را می دهم که موضوع سد گتوند به درستی در حال مدیریت است و بعضی اطلاعات مبنی بر این‌که سد گتوند نقش بالایی در آلودگی آب دارد به هیچ وجه با واقعیات تطبیق ندارد.

چیت‌چیان درباره تاثیر سد گتوند بر کیفیت آب کارون، گفت: کارون یک مسیر اصلی دارد که از سد کارون چهار و سه، شهید عباسپور و مسجد سلیمان می‌گذرد و به گتوند می‌رسد؛ از آن‌جا هم به خوزستان می‌رود. این رودخانه یک شاخه دیگر هم دارد که از سد دز می‌آید و پایین‌تر از گتوند و در شمال اهواز به این رودخانه می‌پیوندد.

 

حال این سئوال حائز توجه است که آبی که از سد دز در نقطه الحاق به کارون اصلی می‌رسد شوری بیشتری دارد یا آبی که از سد گتوند می‌آید؟ واقعیت این است که آن آبی که از سد دز می‌آید حاوی شوری بیشتری است و عوامل متعددی همچون آمدن زه‌آب‌های کشاورزی و دلایل دیگر در این موضوع موثر است.

وزیر نیرو با بیان اینکه گتوند تنها عامل شوری آب کارون نیست، اظهار کرد: ده‌ها عامل برای شوری آب وجود دارد که یکی از آن‌ها گتوند است؛ لذا نمی‌توان در این بین تنها گتوند را مقصر دانست اما باید گفت که اعمال مدیریت درباره سد گتوند در حال اجراست و جای هیچ نگرانی نیست.

وزیر نیرو گفت: امیدواریم با مطالعاتی که دانشگاه تهران انجام داده است، اقدامات علاج‌بخشی در این حوزه کامل شود و بتوانیم نتیجه مطلوبی را حاصل کنیم.

اخبار اقتصادی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------