قیمت مسکن در برخی نقاط تهران (+جدول)



بسیاری از فعالان بازار مسکن معتقدند از تابستان سال گذشته تا تابستان امسال قیمت مسکن تغییری نداشته است. اما به نظر می‌رسد با آمدن فصل تابستان برخی از مالکان افزایش اندکی در قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌هایشان اعمال کرده‌اند كه البته به نظر مي‌رسد با پاسخ منفي از سمت تقاضا روبه‌رو شود..

این در حالی است که برخی از مشاوران املاک معتقدند هنوز معاملات مسکن از رکود خارج نشده است و خرید و فروش‌ها به اندازه‌ای نیست که بگوییم روزهای پررونق مسکن شروع شده است. سال گذشته برخی کارشناسان از رونق بازار مسکن در سال ۹۴ خبر می‌دادند.

آنان معتقد بودند رکود مسکن به انتها رسیده و متقاضیانی که در دوسال گذشته وارد بازار مسکن نشده بودند، دوباره به این بازار برمی‌گردند که همین موجب رونق بازار مسکن می‌شود اما با گذشت بیش از سه ماه از آغاز سال ۹۴، هنوز خبری از رونق پیش‌بینی شده نیست.

یک فعال بازار مسکن می‌گوید: هنوز توان خرید متقاضیان به اندازه‌ای نشده است که به بازار مسکن بازگردند و افزایش وام مسکن هم در سال آینده اثر خود را نشان می‌دهد.

به گفته مشاوران املاک، بازار کنونی، حالت گرگ و ميش به خود گرفته و چون اوضاع آينده مشخص نيست، چنددستگي بين فروشنده‌ها از بابت نحوه قيمت‌گذاري بر آپارتمان‌هايشان به وجود آمده است؛ برخی از مالکان قیمت واحدهای خود را کاهش داده و برخی هم هنوز قیمت‌های بالایی را برای ملک خود تعیین می‌کنند و در واقع سازوکار مشخصی بر بازار حاکم نیست که این نشانگر عدم اطمینان مالکان و متقاضیان نسبت به آینده بازار مسکن است، بنابراین در چنین شرایطی، برخی‌ها تا آنجا كه بتوانند سعي مي‌كنند واحد خود را با قيمت بالاتر بفروشند و سازنده‌ای هم که پول لازم است، قیمت پایین‌تری را تعیین می‌کند، به همین دلیل به نظر می‌رسد، باید در انتظار ماند تا نیمه دوم سال، سرنوشت بازار مسکن مشخص شود.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,قیمت مسکن



اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------