معاون وزیرکشور: از تخلفات زمین‌خواری نخواهیم گذشت



اخبار,اخبار اقتصادی,هوشنگ خندان‌دل

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: تحت هیچ شرایطی از تخلفاتی که منجر به زمین خواری و تغییر کاربری های غیرقانونی باشد، نخواهیم گذشت و حتما جلوی این کار را با کمک فرمانداران خواهیم گرفت.

هوشنگ خندان‌دل در همایش فرمانداران استان کرمان با تبریک ولادت امام رضا(ع) و گرامیداشت هفته دولت، بااشاره به برنامه‌ریزی و جهت گیری در بودجه سال آینده، گفت: باید چارچوب‌های عملیاتی تر و اجرایی‌تر را برای کشور در بحث بودجه و برنامه ششم توسعه مد نظر قرار بدهیم.

وی با تاکید بر لزوم جلب مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و غیردولتی در پروژه‌ها، افزود: بودجه دولت برای استان ها از جمله کرمان عددی نیست در حالی که اعتبارات بخش های غیردولتی بیش از این است و باید این اعتبارات محقق و عملیاتی شود.

خندان دل با ابراز امیدواری از اینکه در استان‌ها با تقویت برنامه ریزی و ساز و کارهای تشخیص پروژه و تخصیص منابع بتوانیم بخش بزرگی از محدودیت منابع را جبران کرد، گفت:‌ در حوزه شهرداری‌ها نیز باید به همین ترتیب عمل کرد و در تخصیص اعتبارات توجه داشت که منابع براساس اولویت های زمانبندی و موضوعی اختصاص یابد.

معاون امور عمرانی وزارت کشور ادامه داد: تلاش کردیم با فعالسازی کمیته های انطباق در فرمانداری‌ها شرایطی به وجود آوریم که دقت مسوولان در هزینه‌کرد اعتبارات بر تامین منافع مردم متمرکز شود و نتیجه آن همراهی و ایجاد برآیند واحد برای تلاش در حوزه های مختلف خواهد بود.

وی افزود: باید امید مردم همواره رو به افزایش باشد که این امید با خوب و مفید کارکردن افزایش می یابد و با افزایش نرخ مشارکت مردم این را ثابت خواهیم کرد.

خندان دل بااشاره به سیل مهاجرت از روستاها و شهرهای متوسط به شهرها بزرگ، گفت:‌ هرچند ریشه این پدیده در اقتصاد ناسالم و فقدان جذابیت‌های محیطی است اما برای جلوگیری و کندکردن این روند سعی کرده ایم بودجه ای برای تقویت عملکرد شهرداری و دهیاری ها اختصاص دهیم.

وی مبارزه با زمین خواری و تغییر غیرقانونی کاربری اراضی از اولویت‌های وزارت کشور و دولت یازدهم بیان کرد و خطاب به فرمانداران تاکید کرد که این امر را در شهرستان ها مدنظر قرار داده و با تخلفات قاطعانه برخورد کنند.

خندان دل بیان کرد: تحت هیچ شرایطی از تخلفاتی که منجر به زمین خواری و تغییر کاربری های غیرقانونی باشد، نخواهیم گذشت و حتما جلوی این کار را با کمک فرمانداران خواهیم گرفت و در مدت کوتاهی دستاوردهای بسیار قابل توجهی داشته ایم.

معاون وزیر کشور گفت: منابع استانی در چارچوب نظام برنامه ریزی توزیع می شود و باید فرمانداران دقت داشته باشند که از تخصیص منابع بیش از حد به پروژه ها جلوگیری شود.

وی افزود: معضل نیروی انسانی در شهرداری‌ها بسیار قابل‌توجه است و در برخی شهرداری‌ها سه تا پنج برابر نیاز، نیروی انباشته شده داریم و منابع که باید به مصرف عمران و آبادانی شهر و رفع نیازهای مردم برسد، صرف هزینه های جاری می شود. باید جلوی این کار را گرفته و این مسیر اصلاح شود.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد که باید سمت و سوی اعتبارات در شهرداری‌ها برای عمران و آبادانی شهر باشد.

اخبار اقتصادی - انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------