به‌زودی رونمایی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران



اخبار,اخبار اقتصادی,بیژن زنگنه

بیژن زنگنه وزیر نفت گفت مدل جدیدی برای قراردادها تنظیم شده تا زمینه دسترسی به بازارهای منطقه ای و جهانی و همکاری درازمدت و راهبردی با شرکتهای صاحب نام را فراهم کند.

زنگنه پس از جلسه عصر یکشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: تلاش می کنیم به بازارهای منطقه ای و جهانی دسترسی پیدا کنیم و همکاری های درازمدت و راهبردی با شرکت های صاحب نام انجام دهیم.

 

برای این کار مدل قراردادی جدیدی تنظیم کرده ایم که امیدواریم در شهریور در دولت تصویب شود و پس از آن رونمایی شود.

وزیر نفت افزایش بازیافت نفت از میدان های قدیمی را برای این وزارتخانه مهم خواند و افزود:در پتروشیمی نیز شرکت هایی قصد سرمایه گذاری دارند و می خواهند با ایرانی ها شریک شوند. این مساله در بخش پالایش نیز وجود دارد.

وی گفت: در تمام این موارد ضمن اینکه تلاش داریم به اهدافی که برنامه ریزی کرده ایم برسیم، تلاش می کنیم که شرکت های ایرانی و به طور کلی فناوری ملی خود را تقویت کنیم و با این هدف در درازمدت وضع مان بهتر شود.

زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای همسایه در زمینه برداشت ایران از میدان های مشترک اعتراضی کرده اند؟ گفت: من هیچ اعتراضی از هیچ کشور همسایه ای برای برداشت از میدان های مشترک دریافت نکردم. متاسفانه ما در بیشتر موارد برداشت مان نسبت به همسایه ها کمتر است.

وزیر نفت ادامه داد: در گزارش کوتاهی هم که خدمت مقام معظم رهبری ارائه دادم اشاره شد که مهم ترین میدان های مشترک نفتی ما در غرب کارون و مهم ترین میدان های مشترک گازی در پارس جنوبی هستند.

 

در غرب کارون برنامه داریم تا میانه های سال دیگر تولید خود را به بالای 250 هزار بشکه برسانیم این در حالی است که در شروع دولت تنها 70 هزار بشکه تولید داشتیم.

وی گفت: در پارس جنوبی هم وقتی شروع کردیم تولید ما 250 میلیون متر مکعب و ظرفیت پالایشی مان 280 میلیون متر معکب در روز بود که ان شاءالله این رقم را به 2.5 برابر در پایان دولت خواهیم رساند.

اخبار اقتصادی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------