آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

انتقاد از ورود بدون محدودیت کالای خارجی به کشور



اخبار,اخبار اقتصادی,عبدالرضا مصری

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با انتقاد از ورود بدون محدودیت کالای خارجی به کشور، گفت: دولت تاکنون هیچ طرح و برنامه‌ای برای حل مشکل اشتغال ارائه نداده است.

عبدالرضا مصری ، درخصوص هشدارهای مطرح شده مبنی بر احتمال اخراج 4 هزار کارگر در سال جاری به دلیل کسری بودجه، گفت: به طور حتم بودجه کشور و کسری آن هیچ ارتباطی بااشتغال کارگران ندارد، زیرا اشتغال کارگران مربوط به بخش خصوصی بوده وبودجه این بخش نیز با دولت نیست؛ بنابراین مسئله اشتغال به عوامل متعددی باز می‌گردد که مهم ترین آن بحث تولید است.

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بودجه عمومی شامل هزینه‌ها و درآمدهای دولت است، افزود: بحث اشتغال یا نبود کار برای کارگران با عوامل تولید و بازار مصرف ارتباط مستقیمی دارد بنابراین باید به این نکته تاکید کرد که اگر کارخانجات با هزینه‌های سنگین اداره شود به طور حتم توان تولید و رقابت در بازار از میان رفته و ممکن است حتی یک شیفت کاری تعطیل شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه هیچ محدودیتی برای ورود کالای قاچاق و غیر قاچاق در حال حاضر در کشور وجود ندارد، از این رو زمانی که نزدیک به 2 میلیارد دلار پوشاک قاچاق وارد کشور می‌شود، به طور طبیعی نزدیک به یک میلیون شغل نیز ازدست می‌رود، هرچند که صنایعی نظیر نساجی و پوشاک در گذشته برپا بود اما در حال حاضر هیچ اثری از این صنایع نمانده چون کالای قاچاق بدون هیچ محدودیتی وارد کشور می شود، بنابراین چون توان رقابتی وجود ندارد مشکلاتی همچون سود 30 درصدی بانک ها به تولید کننده، هزینه بالای انرژی، تحمیل تعهدات کارگری و بیمه ای به وجود می آید.

مصری با بیان اینکه علت بیکاری کارگران نبود مدیریت در تولید کشور است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر کشورمان بهشت کالای خارجی بوده و کالاهای بی کیفیت چینی در منطقه آزاد به اقصی نقاط کشور ارسال می شود؛ بنابراین مسیر ورود کالای قاچاق بسیار امن تر از مسیر تولید است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید براینکه حل مسئله اشتغال با تولید کشور ارتباط تنگانگی دارد، افزود: متاسفانه در حال حاضر هیچ اراده‌ای برای حل مشکلات تولید ازسوی مسئولان وجود نداشته و دولت تاکنون هیچ طرح و برنامه‌ای برای حل مشکل اشتغال ارائه نداده است، بنابراین بازهم باید اشاره کرد که اخراج 4 هزار کارگر هیچ ارتباطی با کسری بودجه ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، ادامه داد: بیش از 5 سال از تعطیلی کارخانه تولید اسید سیتریک در کشوربه دلیل تعرفه پایین اسید سیتریک خارجی می گذرد، بنابراین زمانی که کشورهایی نظیر چین این ماده را به میزان انبوه تولید کرده و هزینه های تولید کننده ایرانی را ندارند، به طور طبیعی این ماده دربازار ایران اشباع می شود؛ بنابراین اگردولت خواهان حل مشکل اشتغال است، باید مشکلات تولید را ازمیان برداشت.

سخنگوی هیات ریسه مجلس تاکید کرد: برای ایجاد رونق درتولید باید به ایجاد تعرفه‌ بالای واردات، جلوگیری از ورود کالای خارجی و کم کردن هزینه‌ای تولید فکر کرد، بنابراین بسیار جای تعجب است زمانی که صحبت از تورم 15 درصدی می شود، چرا بهره وام بانکی 30 درصد است؛ ازاین رو اگر دولت تمهیداتی برای حل مسائل و مشکلات تولیدکنندگان در نظر نگیرد روز به روز به تعداد بیکاران اضافه می شود.

محمد علی نجفی دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بیان اینکه مشکل دولت مسئله کسری بودجه است، گفت که امسال شاید یکی از بدترین سال‌‌های ۳۷ سال گذشته باشد و احتمال اخراج 4 هزار کارگر به دلیل مشکلات اقتصادی وجود دارد.

 

اخبار اقتصادی - خانه ملت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------