آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

واردات 6 تُن الاغ در دولت احمدی‌نژاد



اخبار,اخبارسیاسی,احمدی‌نژاد

براساس آمارهای موجود شش تن الاغ در دولت محمود احمدی نژاد به کشور وارد شده بود.بحث واردات بی‌رویه کالا در دولت دهم طی دو سال گذشته همواره مورد بحث بوده است اما نکته جالب این است که چرا درآمدهای حاصل از فروش نفت صرف واردت الاغ و دیگر حیوانات و محصولاتی شد که واردات آن فاقد توجیه است.

گزارش‌های تازه حکایت از این دارد که در دولت قبل علاوه بر واردات شش تن الاغ واردات عجیب و غریب دیگری هم انجام شده است که محل تامل است. گزارش‌های جدید نشان می‌دهد در دولت قبل 30 تن روده و شکمبه، 154 تن شیر، دوغ و خامه، هفت تن عسل و 45 هزار تن مرغ و خروس زنده وارد کشور شده است.

 پیش از این از واردات عجیب و غریب دیگری نیز اخباری منتشر شده بود. چنانکه براساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران در آن مقطع زمانی اجناس چینی از جمله ‌لوستر، چراغ و روشنایی، تلویزیون، LCD، بادام زمینی، سیر، مجسمه، دستگاه ضبط و پخش، مایکروویو، گوشی تلفن همراه، ‌آجر، ماشین رختشویی، پارچه، کیف مدرسه، چمدان، ‌بلندگوی خودرو، ساعت، ‌لیوان، کره، لامپ کم‌مصرف، ‌قاشق و چنگال، پشم حلاجی‌شده، دستکش جراحی، سشوار، ‌عروسک، میکروفن، ‌باطری، بیل و کلنگ، ریش‌تراش، شانه، زیپ، بخاری برقی، تیغ، میخ، پونز، پیچ، ‌اسباب‌بازی، آهن‌ربا، ذغال، شن و ماسه، عینک و عدسی، پارچه، چادر، روسری، دستمال گردن، ‌ترازو، سیم خاردار، الکل، بازی‌های ویدئویی، کاغذ و مقوا، ‌چسب، سبوس، هدفون، آچار، آرد و سویا، ‌دستکش، شیلنگ، جوراب، ‌کاشی، فرش، بلندگو، گاو صندوق، ‌لاستیک و حصیر به کشور وارده شده است.

 

همچنین بر اساس آماری دیگر حجم برخی اقلام وارداتی به میزان 830 تن مدادتراش و تیغه، 247 تن مدادپاک‌کن، 780 تن میخ، میخ سر پهن و پونز، 780 کیلو رخت‌آویز چوبی، 713 تن سیر، 388 تن عدس، 184 تن زرد چوبه، 48 تن نخود‌فرنگی، 160 تن قرقره و ماسوره، 160 کیلو خمیر بازی، یک تن انواع شمع، 14تن سنگ پا، 16تن واکس کفش، 10تن زیپ و 35تن سوزن دوزندگی بوده است.

 ساپورت وارد نمی‌کردیم گران می‌شد!
روز گذشته یک نماینده مجلس نهم گفت:هر چقدر که شما مرزها را محکم ببندید و به فرض دستمال گردن و ساپورت وارد نشود از طرفی دیگر قاچاق می‌شود. در این شرایط قیمت‌ها گران‌تر خواهد شد و هزینه ها بیشتر می‌شود.

 

عباس قائد رحمت در واکنش به انتشار خبر واردات 202 تن ساپورت در دولت دهم و همچنین در پاسخ به این سوال که چرا به واردات این کالاهای غیر مورد نیاز نظارتی صورت نگرفته بود، اظهار داشت: ما تکلیف داریم که حجاب را به درستی عنوان کنیم؛ آن‌طوری که شرع ما قبل از قانون می‌گوید حجاب باید رعایت شود.

 

او با اشاره به اینکه زمینه‌های اجرا شدن فرهنگ حجاب در کشور باید فراهم شود، گفت: در این موضوع یکی بحث عرضه لباس مطرح است و بحث دیگر هم این است که ما چطور خودمان باورهایمان را درست کنیم.

 

در مسائل فرهنگی دستگاه‌های متولی امر باید تلاش کنند؛ از سوی دیگر اگر ما هم نگذاریم لباسی وارد شود، خود فرد لباس را به داخل کشور می‌آورد و این بحث به تدریج گسترش می‌یابد و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: ما باید روی بحث اعتقادات و باورهایمان کارهای فرهنگی و تقویتی کنیم؛ چرا که ما نمی‌توانیم تا همیشه همه درها را محکم ببندیم و بگوییم نباید چیزی وارد کشور شود.

 

بحث دوم واردات است؛ قاعدتا اینکه 202 تن ساپورت در دولت گذشته وارد کشور شده، بحث آن دولت و این دولت نیست و همه دولت‌ها تکلیف دارند مدیریت کنند و کالاهای ضروری وارد کشور شود و کالاهای لوکس و تشریفاتی و کالاهایی که مشکلاتی ایجاد کند لزومی برای واردات آن‌ها وجود ندارد.

 

هر چقدر که شما مرزها را محکم ببندید و به فرض دستمال گردن و ساپورت وارد نشود از طرفی دیگر قاچاق می‌شود. قائد رحمت عنوان کرد: در این شرایط قیمت‌ها گران‌تر خواهد شد و هزینه ها بیشتر می‌شود و ما باید کاری کنیم که جلوی قاچاق هم گرفته شود.

 

متاسفانه کشور ما موفق نشده جلوی قاچاق را بگیرد و در حال حاضر در کشور قاچاق بیداد می‌کند؛ قاچاق تولید را نابود می‌کند و اجازه نمی‌دهد تولید کننده بداند چه چیزی را به چه میزان تولید کند و با دنیا رقابت کند و از  فردای خود اطلاعی ندارد. امروز تولید می‌کند و فردا می‌بیند بازاری برای تولیدش وجود ندارد.

اخبار سیاسی - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------