شکایت پیمانکار تونل توحید از شهرداری تهران



اخبار,اخبار اجتماعی,مرتضی طلایی

نائب رئیس شورای شهر تهران با اعلام اختلاف بین شهرداری و پیمانکار طرح تونل توحید، گفت: شهرداری درصدی از طلب پیمانکار را به دلیل مشکلات و ایرادات این طرح پرداخت نکرده و پیمانکار هم شکایت کرده است که در محاکم قضایی پیگیری می‌شود.

مرتضی طلایی در گفت‌وگو با فارس به ریزش آب در تونل توحید در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت:‌ موضوعات تونل توحید در شورای سوم هم مطرح بود و بازدیدهای مکرری از این تونل توسط اعضای شورای شهر صورت گرفت.

وی با بیان اینکه همان زمان هم موضوع نقارها، نشت لوله آب و عبور قنات مطرح بود، گفت: قرار شد در همان زمان عایق‌بندی‌ها به گونه‌ای صورت گیرد که مشکلی ایجاد نشود و همچنین شبکه لوله آب هم تعویض شود و قنات‌ها از این محور یا تغییر مسیر شوند یا کور شوند.

وی با بیان اینکه در همان زمان‌ها هم موضوع نشت آب مطرح بود گفت:‌اما این اطمینان را می‌دهیم که تونل توحید مشکل ایمنی ندارد و فقط بحث آب دادن است که آن را هم برطرف می‌کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ریزش آب در تونل توحید نگرانی‌هایی را برای شهروندان ایجاد کرده است، گفت:‌ شهروندان نگران نباشند، امنیت آنها در این تونل به خطر نخواهد افتاد.

طلایی اضافه کرد: در همان ابتدای کار،‌اشکالاتی در اجرا وجود داشت که مطرح شد و همچنین مباحثی مبنی بر اینکه استانداردهای لازم در این تونل انجام نشده است که البته شهرداری اعلام کرد استانداردهای لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه موضوع نشت آب در تونل توحید به صحن شورای چهارم کشیده شد گفت: این تونل از اولین تونل‌هایی بود که در شهر تهران ساخته شد، البته موقعیت اجرایی تونل هم حساس بود و همچنین شرایط منطقه‌ای از حساسیت‌های لازم برخوردار بود.

نایب رئیس شورای شهر به عبور قنات شمال به جنوب در این محور و نقاره‌هایی که در اطراف وجود دارد اشاره کرد و گفت: این از دغدغه‌های شورای سوم بود و به شهرداری اعلام کرد که این مشکل را برطرف کند.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته شاهد نشت آب کم و بیش در داخل تونل بوده‌ایم گفت: شورای شهر هم در این زمینه ورود کرده و موضوع در کمیسیون عمران پیگیری می‌شود.

طلایی با بیان اینکه اختلافی هم بین شهرداری و پیمانکار پروژه وجود دارد، گفت: شهرداری درصدی از طلب پیمانکار را پرداخت نکرده به دلیل اینکه مشکلاتی وجود داشته و باید ایرادات پروژه برطرف می‌شده، پیمانکار هم شکایت کرده و در محاکم قضایی این موضوع پیگیری می‌شود.

نایب رئیس شورای شهر افزود: در حال حاضر هم شهرداری بیکار ننشسته و با تزریق بتون در حال رفع مشکلات احتمالی است.

وی گفت: این اطمینان را می‌دهیم که نگرانی در تونل نیست، شهرداری اگر نیاز باشد اقدامات جدید انجام می‌دهد و شورا نیز به وظیفه خود عمل می‌کند.

اخبار اجتماعی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------