واردات قهوه از 1000 تن گذشت



اخبار,اخبار اقتصادی,قهوه

آمارهای واردات نشان می‌دهد که واردات قهوه طی پنج ماهه امسال به بیش از 1000 تن رسیده که این میزان ارزشی بیشتر از سه میلیون دلار داشته است.

ایران در پنج‌ ماهه نخست سال جاری قهوه خام را به دو صورت حجم عمده و در بسته بندیهای مخصوص خرده فروشی وارد کرده است که حجم مجموع این واردات به 1360 تن می‌رسد.

همچنین فهرست آماری تعرفه واردات و کشورهایی طرف معامله ایران نشان می دهد که امارات، ویتنام، اندونزی و هند به ترتیب بیشترین صادرات قهوه را در حجم عمده به ایران داشته اند.

ارزش 1360 تن قهوه وارد شده به کشور از فروردین تا مرداد ماه به یک میلیون و 200 هزار دلار یعنی کمتر از 10 میلیارد تومان می‌رسد، به این ترتیب ارزش هر کیلوگرم قهوه خام وارداتی از این کشورها نزدیک به 2.3 دلار یعنی حدود 6800 تومان است.

در بین کشورهای صادرکننده قهوه خام به ایران، امارات نیمی از بازار قهوه وارداتی به ایران را در دست دارد، این کشور طی مدت مذکور بیش از 800 تن قهوه با ارزشی حدود 5 میلیارد تومان به ایران فروخته است.

ایران علاوه بر واردات قهوه خام به صورت عمده به واردات این محصول در بسته‌بندی‌های آماده خرده‌فروشی نیز اقدام می کند، کشورهای ایتالیا و ترکیه در کنار امارات از جمله صادر کنندگان قهوه در بسته‌بندی‌های آماده خرده‌فروشی به ایران هستند.

اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------