آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

بازار مسکن تکان خوردنی نیست؛ توافق هسته ای هم نتوانست به این بازار شوک وارد کند



اخبار,اخبار اقتصادی,بازار مسکن

نزدیک به چهار سال از سیطره رکود بر بازار مسکن می‌گذرد؛ نه خرید و فروش‌ها رونقی دارد و نه تحرک چشمگیری در بخش اجاره رخ داده است. گرچه حسام عقبایی، رئیس اتحادیه املاک استان تهران پیش‌بینی کرده است تا پایان امسال جهش قیمت در بازار مسکن وجود ندارد، اما تجربه سال‌های گذشته در این بازار چیز دیگری را نشان می‌دهد.

براساس اظهارات برخی کارشناسان مسکن در صورتی که بازار مسکن از رکود خارج و پس از آن دوره رونق در این بازار آغاز شود، احتمال افزایش قیمت در خرید و فروش ملک وجود خواهد داشت.

 

با این حال عقبایی گفته است: «افزایش قیمت را تا پایان سال نداریم و این وعده را به مردم می‌دهیم که نگران جهش قیمت‌ها نباشند و با خیال راحت خانه‌شان را فروخته و در فرصت مناسب مسکن دیگری خریداری کنند.»

او با اشاره به اینکه شرایط کنونی احتمال افزایش قیمت و تورم را در بخش مسکن به دنبال ندارد، تاکید کرده است: «با توجه به اینکه نقدینگی وارد بازار مسکن نشده است، قیمت‌ها تغییری نخواهد داشت.»

برخی مشاوران املاک هم نظری مشابه با عقبایی دارند و می‌گویند احتمال گرانی مسکن حداقل تا پایان امسال وجود ندارد. در این میان اما برخی دیگر به صراحت از افزایش قیمت مسکن در ابتدای سال آینده و پس از خروج بازار مسکن از رکود صحبت می‌کنند.

 

به عقیده آنان، کاهش ساخت‌وساز در این مدت درنهایت منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود، چراکه تعداد مسکن از متقاضیان کمتر است.

از آنجه که وزارت راه و شهرسازی بسته‌های تشویقی مانند تسهیلات 80 میلیونی برای خرید خانه را اجرایی کرده است به نظر می‌رسد تقاضا برای خرید و فروش نیز افزایش پیدا کند. آخرین آمار اتحادیه مشاوران املاک هم نشان از روندی هرچند کند در جهت افزایش معاملات ملکی در سه‌ماهه اخیر دارد.

 

گرچه هنوز مشخص نیست چه زمانی قرار است مسکن از رکود خارج شود چراکه تاکنون نه سیاست‌های دولت و نه اخبار توافق هسته‌ای، هیچ‌کدام نتوانسته است تحرکی در این بازار ایجاد کند.

اخبار اقتصادی - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------