آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

فروش دوباره خودرو خارجی با وجود تعهدات قبلی



اخبار,اخبار اقتصادی,خودرو

برخی شرکت‌های خودروساز این روزها در حالی به واردکننده خودرو تبدیل شده‌اند که در کنار تعهدات قبلی خود، برنامه‌ای برای داخلی سازی این خودروها نیز ندارند.

شرکت‌های خودروساز که این روزها به دلایل مختلف از جمله بالا بودن قیمت خودرو، پایین بودن کیفیت و عدم به روز رسانی خودروهای خود با مشکل فروش روبه‌رو هستند، به جای ارائه خودروهای جدید بیشتر به واردات خودرو تمایل پیدا کرده‌اند.

رنو کپچر از جمله محصولات لوکس با قیمت بالای 100 میلیون تومان است که شرکت ایران خودرو با وجود تعهدات قبلی خود، بار دیگر برای واردات و فروش آن اقدام کرده است.

فروش نقدی این خودرو با قیمت 105 میلیون تومان و تحویل 30 روزه در حالی از امروز برای دومین بار توسط ایران‌ خودرو آغاز شده است که هنوز بخشی از تعهدات قبلی این شرکت به خریداران این محصول، عملی نشده است.

چند ماه قبل که ایران‌ خودرو برای فروش کپچر اقدام کرد حدود 2 هزار نفر ثبت‌نام کردند، اما تاکنون فقط حدود 400 تا 500 دستگاه از این خودرو به خریداران تحویل داده شده است.

 

این در حالی است که تا به حال برای واردات حدود 650 دستگاه کپچر اقدام شده و قرار است 3 محموله 750 دستگاهی دیگر از این خودرو نیز به کشور وارد شود.

ظاهراً بخشی از خودروهای کپچر خریداری شده در مرحله اول حدود یک ماه است که در بندر جبل‌علی باقی مانده و پولی برای واردات و ترخیص آنها پرداخت نشده است.

در چنین شرایطی ایران‌ خودرو دوباره نسبت به ثبت‌نام برای فروش کپچر اقدام کرده و به این ترتیب پیش از پاسخگویی به تعهدات قبلی خود، باز هم قصد واردات و فروش این خودرو را دارد.

بزرگترین خودروساز کشور در حالی به واردکننده کپچر تبدیل شده که هیچ برنامه‌ای برای تولید داخلی این خودرو پیش‌بینی نشده و در قراردادی که با شرکت رنو منعقد شده، عرضه این خودرو توسط ایران‌ خودرو به صورت واردات CBU (خودرو ساخته شده) پیش‌بینی شده است.

این در حالی است که خودروسازان باید برای واردات خودرویی اقدام کنند که قصد داخلی‌سازی آن را داشته باشند نه اینکه به واردکننده آن محصول تبدیل شوند.

در کنار این خودرو، بحث تولید کلیو 4 از محصولات رنو نیز توسط ایران‌ خودرو مطرح است که تاکنون عملی نشده است.

کپچر توسط شرکت ایساکو کیش، زیرمجموعه ایران خودرو به کشور وارد می‌شود و با توجه به اینکه خودرویی با قیمتی بالا و لوکس برای بازار خودرو ایران محسوب می‌شود، نمی‌تواند نقش مهمی در تأمین نیاز مردم در بازار خودرو داشته باشد.

اخبار اقتصادی - فارس

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------