آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کارشناس خودرو: چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده

مسیح فرزانه، کارشناس خودرو، درباره علت افزایش قیمت خودرو گفت: سال گذشته در بهمن ماه بود که خودروساز‌های دولتی شامل پارس…

مددی: بانک‌ها از نمد کارت‌های هدیه برای خود کلاه می‌بافند



اخبار,اخبار اقتصادی,مددی

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه نظام بانکی عامدانه از طریق کارشناسان خبره خود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که مردم نتوانند مبالغ خرد کارت‌های هدیه را برداشت کنند. بدین ترتیب میلیاردها تومان پول بی‌زحمت را در حساب‌هایشان نگه می‌دارند.

این اقدام نظام بانکی شیوه جدیدی برای سرپوش گذاشتن بر بی‌کفایتی‌های مدیریتی و در عین حال منبع مالی جدیدی برای پیشبرد اهداف خارج از عرف مدیران بانک‌هاست که اقدامی به‌شدت غیردینی و غیراخلاقی است.

نماینده مردم میانه در مجلس افزود: بانک‌ها به خوبی و با برنامه از قبل طراحی‌شده حتی از نمد کارت‌های هدیه برای خود کلاه می‌بافند در حالی که اصلا نباید بابت ارائه خدمت به کارت‌های هدیه از جمله اعلام موجودی، مبلغی دریافت کنند.

 

بانک‌ها از این محل منابع کلانی را نصیب خود می‌کنند که با افزوده شدن این مبلغ به پول‌های خرد باقی‌مانده در کارت‌های هدیه این مبلغ سر به فلک می‌کشد.

وی کسر 500 تومان از هر کارت هدیه بانکی برای اعلام موجودی را شیطنت نظام بانکی دانست و افزود: با کسر این مبلغ، موجودی باقی‌مانده نیز خرد شده و مالک کارت نیز نمی‌تواند این مبلغ را دریافت کند.

 

بدین ترتیب میلیاردها تومان پول در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد که از نظر شرعی، قانونی و اخلاقی پذیرفته‌شده نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بانک مرکزی را مسئول این اقدام غیر قانونی و غیر اخلاقی دانست و افزود: بنده به عنوان نماینده پس از اطلاع از این تخلف نظام بانکی علاوه بر تذکر به رئیس کل بانک مرکزی از وزیر اقتصاد و امور دارایی سوال خواهم پرسید.

مددی اصلاح نظام بانکی در قالب لایحه دولت را موجب بسته‌شدن منافذ سوءاستفاده مدیران و کارشناسان نظام بانکی دانست.

اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------