تخم‌مرغ مشمول قیمت‌گذاری شد/ هر دانه 320 تومان



اخبار,اخبار اقتصادی,تخم مرغ

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار از تصویب حک شدن قیمت روی هر عدد تخم مرغ و اجباری شدن قیمت‌گذاری این محصول از این طریق در آینده خبر داد و گفت: براساس مصوبه‌ای که از اول مهرماه اعلام شد درج قیمت روی هر عدد تخم‌مرغ به تصویب رسید که به زودی اجباری می‌شود که براساس این مصوبه، قیمت هر عدد تخم‌مرغ با زرده معمولی 320 تومان اعلام شده است.

فرزاد طلاکش اظهار کرد: براساس قیمت موجود در بازار برای تخم‌مرغ هر کیلوگرم از این محصول طی ماه‌های گذشته 2600 تا 2700 تومان فروخته شده است، در حالی که قیمت تمام شده تخم‌مرغ با محاسبه سود منطقی به‌طور میانگین حدود 4100 تومان اعلام شده و این نشان می‌دهد که مرغداران در فروش هر کیلوگرم تخم‌مرغ 1500 تومان زیان می‌بینند.

تخم‌مرغ ایران در رتبه دهم جهانی و پنجم آسیا
دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار اعلام کرد: وضعیت صنعت مرغ تخم‌گذار در ایران در آستانه 60 سالگی این صنعت به گونه‌ای است که در تولید تخم‌مرغ مقام دهم جهانی و پنجم در آسیا را در کنار کشورهای پیش‌روی آسیایی مانند هند و چین قرار داریم.

طلاکش اضافه کرد: حال که پس از 60 سال تولید، دیگر دغدغه تامین نیاز داخلی را نداریم باید از تونل تولید بگذریم و وارد عرصه بازار و صادرات این محصول شویم تا انگیزه افزایش تولید برای مرغداران وجود داشته باشد.

 همایش گرامیداشت 60 سالگی پرورش مرغ تخم گذار ایران در سالن همایش‌های صدا‌وسیما در حال برگزاری است.

اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------