آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

کاهش سود بانکی متناسب با نرخ تورم



اخبار,اخبار اقتصادی,سود بانکی

شاتا: وزیرصنعت، معدن وتجارت گفت: با همراهی و همکاری دولت و مجلس می‌توانیم مشکلات بخش تولید کشور را مرتفع کنیم.»

محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: با پایین آوردن 2 درصد نرخ سود بانکی سعی کردیم تحرک در بازار داخل به‌وجود آوریم البته این نرخ‌‌ باید متناسب با تورم پایین بیاید.

 وی تصریح کرد: برای یکسری موانع تولید نیاز به قوانین جدید بود که این قوانین را به مجلس پیشنهاد دادیم و تصویب شد و آیین نامه‌های آن نیز در حال تهیه است.

 

وزیر صنعت، معدن وتجارت همچنین افزود: ساخت‌وسازها هم اکنون سرعت لازم را ندارد و سیمان و فولاد که خمیر مایه آنها است با مشکلاتی روبه‌رو شده است که امیدواریم در ماه‌های آینده رونق اقتصادی به کشور بازگردد.

 

وی گفت: امسال برنامه رشد بخش صنعت، معدن و تجارت در دست وزارتخانه است، اما رکود منطقه و جهانی مشکلاتی در تحقق این امر به‌وجود آورده است. نعمت‌زاده افزود: در جلسات مستمر با صنعتگران و تشکل‌های صنعتی در جریان مشکلات تولید و تجارت از نزدیک هستم.

در این نشست همچنین، رئیس‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان جایگاه بخش و عملکرد صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت:این استان دارای رتبه دوم در تعداد واحدهای صنعتی فعال، رتبه دوم در اشتغال واحدهای صنعتی فعال، رتبه اول در تعداد معادن فعال رتبه سوم در تعداد واحدهای صنفی و قطب تولید سیمان، فولاد و محصولات فولادی و نساجی در کشور است.

اسرافیل احمدی اهم مزیت‌های نسبی و منطقه‌ای استان را توان دانش فنی بالا در صنایع فولاد، نساجی، فرش ماشینی و دستی، قطعه و ماشین‌سازی و همچنین استقرار صنایع مادر و وجود زیرساخت‌های صنعتی و پتانسیل ایجاد خوشه‌های صنعتی جهت توانمندسازی صنایع کوچک عنوان کرد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین اهم چالش‌ها و مشکلات استان را در متوازن نبودن توزیع صنایع در استان به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب و کمبود زیرساخت‌های ریلی در بخش حمل‌ونقل و... بیان کرد.

 

وی مهم‌ترین اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را پیگیری مصوبات و موضوعات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عنوان و اهم برنامه‌های سازمان را تبدیل واحدهای R&D مهم استان به شرکت‌های دانش‌بنیان و گسترش صنایع پاک و با فناوری برتر و همچنین تجمیع صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود و... بیان کرد.

 

در ادامه این نشست نمایندگان شهرهای مختلف استان اصفهان به بیان وضعیت صنعت، معدن و تجارت حوزه‌های انتخابیه خود پرداختند.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------