احتمال کاهش 2 درصدی سود بانکی/ سپرده 18 و تسهیلات 22 درصد



اخبار,اخبار اقتصادی,تسهیلات 22 درصد

در حالی قرار است در جلسه هفته جاری شورای پول و اعتبار کاهش نرخ سود بانکی مورد بررسی قرار گیرد که شواهد از کاهش دو درصدی نرخ سود اعم سپرده و تسهیلات خبر می‌دهند.

وزیر اقتصاد - اعلام کرده است که در جلسه هفته جاری شورای پول و اعتبار در مورد کاهش نرخ سود بانکی تصمیم گیری خواهد شد؛ اعلامی که با توجه به نظرات قبلی مدیران بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها مبنی بر فراهم نبودن زمینه لازم برای کاهش مجدد سود بانکی در سال جاری، دور از انتظار بود.

با این وجود، پیگیری موضوع از برخی مقامات ارشد بانکی حاکی از پیشنهاد کاهش دو درصدی نرخ سود اعم از تسهیلات و سپرده است؛ به طوری که نرخ سود تسهیلات به 22 و نرخ سپرده به 18 درصد کاهش خواهد یافت.

تغییرات پیش روی سود بانکی در حالی رخ خواهد داد که در اردیبهشت امسال یعنی به فاصله یکساله از کاهش نرخ ها در سال گذشته (اردیبهشت 1393)، نرخ سود سپرده یکساله از 22 به 20 درصد کاهش یافت و نرخ های کوتاه مدت نیز به بانک‌ها واگذارشد. در عین حال نرخ سود تسهیلات نیز از حدود 28 به 24 درصد کاهش یافت.

تصمیم دوباره وزیر اقتصاد برای کاهش نرخ سود بانکی در حالی رخ می دهد که شواهد نشان می‌دهند هنوز بانک‌ها نتوانسته‌اند خود را با سودهای اعلامی اردیبهشت امسال هماهنگ کنند و شرایط لازم برای کاهش مجدد محیا نیست.

اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------