ثروتمندترین آمریکایی‌ها چه کسانی هستند؟



اخبار,اخبار اقتصادی,ثروتمندترین آمریکایی‌ها

نشریه فوربس در فهرستی جدید ثروتمندترین آمریکایی‌ها را معرفی کرده است.

جهش ارزش سهام شرکت‌های فناوری باعث شده است که فهرست امسال 400ثروتمند آمریکایی، تغییرات بسیار زیادی را در مقایسه با فهرست سال گذشته نشان دهد.

 

امسال اما ورود به فهرست ثروتمندترین آمریکایی‌ها بیش از هر زمان دیگری دشوار شد چون شرط ورود به این فهرست داشتن حداقل ثروتی معادل 7/ 1 میلیارد دلار بود.

 

این رقم بیشترین میزان طی 34 سالی است که در آن نشریه فوربس ثروتمندان آمریکایی را معرفی کرده است.

 

سال گذشته شرط ورود به این فهرست داشتن حداقل 55/ 1 میلیارد دلار ثروت بود. به دلیل آنکه رقم امسال بسیار بالاست، 145 میلیاردر آمریکایی نتوانستند در این فهرست جایگاهی را به خود اختصاص دهند.

بر اساس اعلام فوربس، بیل گیتس برای بیست و دومین سال متوالی به‌عنوان ثروتمندترین آمریکایی معرفی شده و دارایی وی 76 میلیارد دلار اعلام شده است.

 

ارزش سهام او در شرکت مایکروسافت که وی 40 سال پیش آن را تاسیس کرد، تنها کمتر از 13 درصد از کل ثروت وی را تشکیل می‌دهد.

 

دوست او، وارن بافت که رئیس شرکت برکشایر هیث‌اوی است، رتبه دوم را در فهرست 400 ثروتمند آمریکایی از آن خود کرده است.

 

او این جایگاه را از سال 2001 تاکنون به خود اختصاص داده است. ثروت بافت بالغ بر 62 میلیارد دلار است. لری الیسون، رئیس شرکت نرم‌افزاری اوراکل با 5/ 47 میلیارد دلار ثروت در رتبه سوم قرار گرفته است.

تراویس کالانیک، موسس شرکت خدمات همسفری آنلاین اوبر،‌ بیشترین افزایش ثروت را در یک سال اخیر برای خود رقم زده و ثروتش دو برابر شده و به 6میلیارد دلار رسیده است. سرمایه‌گذاران بالغ بر 50 میلیارد دلار در سهام شرکت او سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

شرکت اوبر در زمینه جابه‌جایی مسافر فعالیت می‌کند اما با استفاده از اپلیکیشن‌های گوشی‌های همراه.

 

به این معنی که مسافرانی که درخواست خودرو دارند با استفاده از یک اپلیکیشن نصب شده روی گوشی‌های خود درخواست خود را به این شرکت اعلام می‌کنند و شرکت نزدیک‌ترین خودروی طرف قرارداد خود را برای جابه‌جایی مسافر اعزام می‌کند.

در فهرست امسال فوربس 25 تازه‌وارد حضور دارند. از جمله این افراد می‌توان به ایوان اشپیگل، جوان‌ترین فرد این فهرست و جوان‌ترین میلیاردر جهان اشاره کرد. او که تنها 25 سال سن دارد، فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد و یکی از بانیان اپلیکیشن اسنپ‌چت است.

 

همکار او نیز بابی مورفی تنها 27 سال سن دارد و در این فهرست یک تازه‌وارد است. ارزش بازاری اسنپ‌چت 16 میلیارد دلار برآورد شده است.

 

از دیگر تازه‌واردها می‌توان به رابرت اسمیت، غول سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اشاره کرد. او دومین آمریکایی آفریقایی‌تبار ثروتمند است که ثروتش بعد از اوپرا وینفری و سه شریک در شرکت خدمات مسکن اجاره‌ای آریب‌ان‌بی، به نام‌های ناتان بلچارزیک، برایان چسکی و جو گبیا در رتبه دومین آفریقایی تبار قرار گرفته است.

مجموع ثروت افرادی که نامشان در فهرست امسال فوربس قرار گرفته است، بالغ بر 34/ 2 تریلیون دلار است. این رقم 50میلیارد دلار بیش از مجموع ثروت ثروتمندان سال گذشته است.

 

امسال میانگین ثروت ثروتمندان آمریکایی 8/ 5میلیارد دلار است که 100 میلیون دلار بیشتر از میانگین ثروت ثروتمندان سال گذشته است و بالاترین رکورد را رقم زده است.

 

حدود نیمی از این ثروتمندان، دقیقا تعداد 202 نفر از آنها، از یک سال پیش تاکنون شاهد افزایش ثروت خود بوده‌اند. 119 نفر نیز نسبت به سال گذشته ثروتشان کاهش یافته است.

 

بر این اساس، 35 نفر از این فهرست خارج شدند که علت آن کاهش ثروت یا عقب افتادن از افزایش ثروت سایرین بوده است.

 

فوربس در برآورد ثروت این افراد، داده‌های خود را تا تاریخ 11 سپتامبر سال جاری مورد بررسی قرار داده و در این زمان اطلاعات خود را بسته و تغییرات بعدی را بر آنها اعمال نکرده است.

 

فوربس در این گزارش خود به این نکته اشاره کرده است که از تاریخ 11 سپتامبر به بعد، برخی از افرادی که نامشان در این فهرست آمده است، ظرف چند هفته یا حتی چند روز ثروتمندتر شدند یا از ثروتشان کاسته شده است.

 

در موردی نادر، همزمان با انجام کارهای مربوط به انتشار این فهرست، یکی از این ثروتمندان از این دنیا رفت.

 

او که نامش ریچارد رین‌واتر بود، بر اثر یک بیماری نادر مربوط به سلول‌های عصبی که از سال 2009 تاکنون با آن مبارزه می‌کرد، جان خود را از دست داد.

او که در رتبه 211 قرار گرفته بود، بخش اعظم ثروت خود را با تلاش خود به‌دست آورده بود و در زمینه‌های املاک و مستغلات، انرژی و بیمه فعالیت می‌کرد.

 

ثروت او 3 میلیارد دلار برآورد شده است. در فهرست امسال دونالد ترامپ 69 ساله، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا با 5/ 4 میلیارد دلار ثروت رتبه 121 را در میان 400 ثروتمند آمریکایی به خود اختصاص داده است.

 

زمینه فعالیت او برنامه‌های تلویزیونی و املاک و مستغلات است. استیون اسپیلبرگ 68 ساله، کارگردان و تهیه‌کننده معروف آمریکایی با ثروت 6/ 3 میلیارد دلار در رتبه 164 قرار گرفته است.

 

در فهرست امسال فوربس ثروتمندترین زنان، آلیس والتون و کریستی والتون مالکان فروشگاه‌های وال‌مارت هستند و رتبه‌های 12 و 14 این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند.

ژاکلین مارس 75 ساله که ثروت خود را مدیون فعالیت در زمینه تولید آبنبات است، 4/ 23 میلیارد دلار ثروت دارد و رتبه 18 را به خود اختصاص داده است.

 

الیزابت هولمز 31 ساله که در شرکت ترانوس در زمینه آزمایش خون فعالیت می‌کند با 5/ 4 میلیارد دلار ثروت یکی از جوانترین افراد این فهرست است و رتبه 121 را به خود اختصاص داده است.

 

ویلیام رینگلی 51 ساله که در شرکت رینگلی در زمینه تولید آدامس فعالیت می‌کند، با 6/ 2 میلیارد دلار فرد شماره 256 در میان ثروتمندترین آمریکایی‌هاست.

 

مسن‌ترین فرد فهرست امسال دیوید راکفلر 100 ساله است. او که در زمینه نفت و بانکداری فعالیت ‌کرده، 3 میلیارد دلار ثروت دارد و فرد شماره 211 این فهرست است.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------