۱۰ سال اشتغال‌زایی نداشتیم



اخبار,اخبار اقتصادی,اشتغال‌زایی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر هیچ تغییری در ایجاد اشتغال کشور به وجود نیامده است، گفت: بیکاری مهمترین مشکل کشور است.

محمد شریعتمداری با بیان اینکه بیکاری مهم ترین مشکل کشور است، گفت: مهمترین مشکل پیش روی کشور در تمام حوزه ها، بیکاری و چالش اشتغال زایی است.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: مهم ترین مشکل پیش روی کشور در تمام حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بیکاری و چالش اشتغال زایی است.

شریعتمداری ادامه داد: امروز از شرکت هایی تجلیل می کنیم که با وجود مطلوب نبودن فضای اقتصادی و کسب و کار، با سختکوشی توانستند مشکلات را از پیش رو بردارند و به جایگاه خوبی در اقتصاد کشور دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر هیچ تغییری در ایجاد اشتغال کشور به وجود نیامده است، گفت: این در شرایطی بوده که کشور از درآمدهای بالای نفتی برخوردار بوده و متاسفانه ما امروز با مشکلاتی چون کاهش سطح رفاه عمومی و کاهش بودجه خانوار مواجه ایم.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: یکی از شاخص های جهانی در ارزیابی اقتصادهای ملی، میزان مقاومت و تاب آوری اقتصاد کشورها در برابر تکانه های شکننده است که متاسفانه درجه تاب آوری اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۲ با ۳۴ رتبه تنزل از ۳۸ به ۷۲ رسید.

شریعتمداری با بیان اینکه فراموش نمی کنیم که فشارهای خارجی منافع زیادی برای کشور داشته است، بیان داشت: از مهمترین ویژگی های ملت ایران کارکردن در شرایط سخت است و شما صاحبان و مدیران شرکت های برتر این موضوع را ثابت کردید.

وی افزود: امروز کشور نیازمند رشد اقتصادی پایدار متوازن اشتغال زاست و یکی از مهم ترین الزامات رشد اقتصادی داشتن بخش خصوصی توانمند و پویا در عرصه داخلی و بین المللی است، همچنین حکمرانی معتبر مقتدر و توانمند، محیط اقتصادی باثبات، تعامل پایدار و متوازن با جهان خارج، تامین مالی کارآمد، تجهیز و تخصیص مطلوب منابع به ویژه نیروی انسانی، دانش بنیان کردن اقتصاد، مبارزه با فقر و توجه به محیط زیست از دیگر موضوع هایی است که در رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب باید به آنها توجه کرد.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه دولت برای خروج از رکود باید گام های محکم تری بر دارد، گفت: دولت برنامه های خوبی برای تسهیل فضای کسب و کار، متنوع سازی بازارهای مالی برای تجهیز فعالیت‌های مولد و رقابتی کردن فضای اقتصاد دارد ضمن اینکه از برنامه های اساسی دولت در برنامه ششم توسعه توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار مجوز غیر ضروری بر سر راه فعالان اقتصادی قرار دارد که برای حذف آنها و تسهیل در فعالیت های اقتصادی در طول برنامه ششم اقدام خواهد شد.

 

یکی از برنامه های دولت واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی و غیر دولتی است، هم اکنون حدود ۷۰ هزار طرح نیمه تمام دولتی به ارزش ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در سطح کشور داریم که برای تکمیل آنها اگر تمام درامدهای نفتی صرف این طرح ها شود نمی توان انها را تکمیل و بهره برداری کرد.

 

در یک سال و نیم گذشته، ۹۷ طرح آب و فاضلاب را با تضمین خرید محصول در سطح کشور به بخش خصوصی واگذار کردیم.

اخبار اقتصادی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------