آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

وقتی مسافرت با هواپیما، ارزانتر از هزینه سفر درون شهری می شود



اخبار اقتصادی,خبر های اقتصادی,هواپیما

تاکنون این تجربه را داشته اید که رفتن به یک فرودگاه از پرواز در آنجا پر هزینه تر باشد؟ ولی این یک احساس نیست، تحقیق یک رسانه اروپایی نشان می دهد این اتفاقی معمولی در اروپاست، مگر اینکه در آلمان زندگی کنید.

به گزارش خبرآنلاین؛ یورونیوز در گزارشی هزینه های رفت و آمد به برخی از فرودگاه های اروپا را بررسی کرد و نتایج آن می تواند شگفت انگیز باشد.

به طور عجیبی هزینه حمل و نقل شهری برای رفت و آمد به فرودگاه ممکن است 8 برابر هزینه فرودگاه باشد. نگاهی کنیم به پرواز لندن به آمستردام یکی از شلوغ ترین پروازهای هوایی، هزینه بلیت لحظه آخری این پرواز از 79 یورو شروع می شود.

اگر مقایسه ای بر مبنا پول سفر بر کیلومتر داشته باشیم به این نتیجه می رسیم؛ در این پرواز هر کیلومتر 0.22 یورو هزینه دارد در صورتی که رفتن به فرودگاه هیترو لندن هر کیلومتر 1.87 دلار قیمت دارد و رفتن به فرودگاه آمستردام هم 0.97 دلار.

در پایان میزان پولی که شما برای حمل حمل و نقل سریع در این سفر می دهید حدود 46 یورو یعنی حدود نیمی از هزینه بلیت هواپیما است.

جایگزین های ارزان تر
شاید پوسترهای تبلیغاتی جذاب، مسافران را به استفاده از حمل و نقل سریع السیر جذب کند ولی گاهی استفاده از حمل و نقل عمومی 55 درصد ارزان تر است. برای مثال قطار بین آمستردام و فرودگاه فقط 3 دلار قیمت دارد.

رفتن به سوی آلمان
به نظر می رسد آلمان به شهروندانش اجازه می دهد تا با هزینه های کم در شهر رفت و آمد کنند. فرودگاه ترکیه هم با اختلاف نسبت به بقیه فرودگاه ها ارزان تر است.

نبرد زمان، مسافرت و هزینه
البته بسیاری از مردم معتقدند هزینه برای حمل و نقل سریع السیر به سبب زمانی که ذخیره می‌کند، ارزش دارد؛ البته در فرودگاه هیترو لندن با استفاده از حمل و نقل سریع السیر فقط می توان 10 دقیقه زمان ذخیره کرد. پس اگر زمان برای شما پول است بدانید که هزینه هر دقیقه 2.40 یورو است؛

 

اخبار اقتصادی,خبر های اقتصادی,هواپیما


اخبار اقتصادی - خبر آنلاین

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------