آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

صادرات تخم‌مرغ به افغانستان هم متوقف شد/ افت قیمت به ۲۴۰۰ تومان



اخبار,اخبار اقتصادی,تخم مرغ

یک مقام مسئول از توقف صادرات تخم‌مرغ به افغانستان خبر داد و گفت: اگر آنفلوانزای مرغی کنترل و واحدهای آلوده معدوم و پاک‌سازی نشود، ما در پاییز و زمستان دچار مشکلات عمده و اساسی خواهیم شد..

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفتگو با مهر از متوقف شدن صادرات تخم‌مرغ ایران به افغانستان خبر داد و اظهارداشت: در حال حاضر میزان صادرات تخم‌مرغ از کشور تقریبا صفر است، ضمن اینکه صادرات غیر رسمی به کشورهای عراق و افغانستان انجام می‌شود اما میزان آن بسیار محدود است.

ناصر نبی‌پور با بیان اینکه تا سازمان جهاني بهداشت دام اعلام نکند که ایران از وجود آنفلوانزا پاک شده، امکان از سرگیری صادرات وجود ندارد، گفت: در پی این مسائل قیمت تخم‌مرغ افت بسیار زیادی داشته و هم اکنون میانگین قیمت هرکیلوگرم از آن درب مرغ‌داری ۲۴۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه مرغ‌های بومی در ایران درگیر این بیماری هستند، افزود: در بیشتر کشورهای دنیا مرغ‌های بومی و محلی مبتلا به آنفلوانزا هستند اما مساله را تا این حد بزرگ‌نمایی نمی‌کنند که موجب نابودی صنعت مرغ و تخم‌مرغ‌شان شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران ضمن انتقاد از عدم همکاری روستائیان و تولیدکنندگان با دامپزشکی در تحویل مرغ‌های آلوده، تصریح کرد: این مساله بسیار خطرناک است، ویروس آنفلوانزا معمولا در درجه حرارت بالا خود را نشان نمی‌دهد و ویروسی سرما دوست است. با وجود این امر، در کشور ما رفتارهای ناصحیح و غیرعلمی تا اندازه‌ای بوده که سبب شیوع بیماری در تابستان شده است.

نبی‌پور با تاکید بر اینکه ما باید نگران شیوع آنفلوانزا در پاییز و زمستان باشیم، افزود: اگر این بیماری کنترل و واحدهای آلوده معدوم و پاک‌سازی نشود، ما در پاییز و زمستان دچار مشکلات عمده و اساسی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه مرغ‌های بومی سراسر کشور سالانه حدود ۶۰ تا ۷۰ هزارتن تخم‌مرغ تولید می‌کنند، گفت: مرغ‌های صنعتی حدود ۹۰۰ هزارتن تخم‌مرغ در سال تولید می‌کنند و ما باید نگران آلودگی آنها باشیم. ‌‌‌‌‌

اخبار اقتصادی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------