رییس آمازون در 45 دقیقه 7 میلیارد دلار ثروتمندتر شد



اخبار,اخبار اقتصادی,آمازون

اعلام 25 درصد افزایش فروش آمازون، باعث بالا رفتن قیمت سهام این شرکت شد و ارزش سهام جف بزوس را 7 میلیارد دلار بیشتر کرد.

قیمت سهام غول خرده‌فروشی جهان، آمازون، پس از اعلام سود غیر منتظره و افزایش شدید فروش در فصل اخیر،  چند ساعت بعد از ساعات شروع معاملات 18 درصد رشد و این شرکت را به باارزش‌ترین شرکت خرده‌فروشی جهان تبدیل کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، افزایش قیمت سهام آمازون به 34.7 میلیارد دلار ثروت بنیان‌گذار این شرکت، جف بزوس، 7 میلیارد دلار دیگر اضافه کرد.

با افزایش یافتن قیمت سهام آمازون، این شرکت وال مارت را پشت سر گذاشت و بزرگترین شرکت خرده‌فروشی جهان شد. یک ساعت پس از اعلام درآمدهای شرکت آمازون، ارزش این شرکت به طور تقریبی به 270 میلیارد دلار رسید؛ در حالی که وال مارت به ارزشگذاری 233 میلیارد دلاری نزدیک شده است.

با اتمام فصل دوم امسال در 30 ژوئن، آمازون سود 92 میلیون دلاری و بازده 0.19 دلاری برای هر سهم را در عوض ضرر 0.13 دلاری را که تحلیلگران وال استریت انتظار داشتند، اعلام کرده است. در حالی که تحلیلگران انتظار د اشتند شرکت بهتر از سال گذشته عمل کند – سالی که شرکت ضرر 126 میلیون دلاری را اعلام کرده بود- آنها انتظار داشتند که درآمد تا 16 درصد رشد کند و به جای 22.4 میلیارد دلار به 23.19 میلیارد دلار برسد.

مطابق با آن  چه که بزوس، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت آمازون،‌ گفته این شرکت دلیل بزرگی برای جشن گرفتن دارد. نتایج بهتر از حد انتظار تنها یک هفته بعد از این اعلام شد که آمازون بیستمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت.

این دومین بار است که نتایج رشد شرکت آمازون، تحلیلگران در وال استریت را شگفت‌زده کرده است. در اولین فصل سال نیز درآمد این شرکت نسبت به سال 2014، به اندازه 49 درصد رشد داشت.

اخبار اقتصادی - صدای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------