آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

سنوات کارگران افزایش می‌یابد؟



اخبار,اخبار اقتصادی,سنوات کارگران

اخبار اقتصادی - سنوات کارگران افزایش می‌یابد؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار از نشست فوق العاده امروز این شورا درباره افزایش پایه سنوات کارگران قرارداد دائم و موقت خبر داد و گفت: این دومین نشست شورا در این زمینه طی کمتر از یکماه گذشته است.

علی اکبر سیارمه از برگزاری نشست جدید شورای عالی کار در روز جاری خبر داد و گفت: شورا امروز درباره افزایش پایه سنواتی کارگران از 500 به 1000 تومان در هر روز، تصمیم گیری خواهد کرد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با تاکید بر اینکه این دومین نشست شورای عالی کار در کمتر از یکماه اخیر است اظهارداشت: ممکن است در جلسه امروز نیز به نتیجه نهایی نرسیم و گروه های کارگری و کارفرمایی تنها مباحث کارشناسی و بررسی های خود را در اینباره اعلام کنند.

سیارمه خاطرنشان کرد: شورا در صدد اخذ نظرات کارشناسی شده گروه های مختلف کارگری و کارفرمایی بر سر مباحث مربوط به حقوق و دستمزد نیروی کار است.

این مقام مسئول کارگری کشور همچنین از دستور کار دیگر شورای عالی کار درباره اختیارات انجمن های صنفی خبر داد و گفت: اتخاذ تصمیمات درباره مباحث حقوق و دستمزد نیروی کار باید در قالب کارشناسی های مختلف صورت بگیرد.

20 آبان ماه امسال شورای عالی کار در یک نشست فوق العاده به صورت ویژه موضوع افزایش پایه سنواتی کارگران و مشمولان قانون کار را در دستور کار قرار داده بود که کارفرمایان درخواست یکماه مهلت برای بررسی این موضوع را کرده بودند.

اخیرا نیز معاون روابط کار وزارت کار گفته است در پایان مهلت یکماهه کارفرمایان، برای افزایش پایه سنواتی کارگران و مشمولان قانون کار در سال 94 تصمیم گیری خواهد شد.

افزایش پایه سنواتی روزانه کارگران طبق حداقل دستمزد 609 هزارتومانی امسال کارگران، دستکم 15 هزارتومان در افزایش دستمزدهای آنها تاثیرگذار خواهد بود که البته این افزایش با حداقل حقوق سال آینده محاسبه خواهد شد و چون رقم حداقل دستمزد افزایش می یابد، قائدتا میزان افزایش پایه سنواتی نیز بیشتر از 15 هزارتومان در ماه خواهد بود.

اخبار اقتصادی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------