قیمت آپارتمان‌های 30 متری تهران (+جدول)



اخبار اقتصادی - سبک متفاوت در فروش آپارتمان‌های «ریز‌متراژ»
قیمت آپارتمان‌های 30 متری تهران (+جدول)

دلالان مسکن‌، املاک کمتر از 40 متر مربع را خانه‌های ریز متراژ عنوان می‌کنند که در مقایسه با خانه‌های نقلی (آپارتمان‌های زیر 50 متر) با سبک متفاوتی به فروش می‌رسند. فعالان بازار مسکن در تشریح سبک فروش ریز متراژ‌ها از واژه فروش «فله‌ای یا کیلویی» استفاده می‌کنند!

مصطفی‌ خسروی کارشناس بازارمسکن در خصوص آپارتمان‌های ریز متراژ می‌گوید: این آپارتمان‌ها در تمامی سطح شهر تهران وجود دارند. هم در مجتمع‌های مناطق شمالی و هم مرکزی و جنوبی چند سوئیت کوچک ساخته شده که حداکثر بنای آن 30 مترمربع است.


وی ادامه می‌دهد: بیشتر این آپارتمان‌های کوچک برای دفتر کار استفاده می‌شوند بدون آنکه مجوزی برای استفاده اداری گرفته شود.
به گفته این فعال بازار مسکن، این آپارتمان‌ها مانند «قند» به فروش می‌رود و طالب زیادی دارد. زیرا  با نقدینگی خریداران فعلی بازار مسکن هماهنگ است.


او به این نکته هم اشاره می‌کند که کمتر این آپارتمان‌ها متری به فروش می‌رود و بیشتر قیمت کلی برای آن تعیین می‌شود. این نکته را صالحی یکی از فعالان بازار مسکن در جنوب پایتخت هم تایید می‌کند و می‌گوید: این آپارتمان‌ها معمولا کیلویی به فروش می‌رسد به این معنی که برای کل آپارتمان، یک قیمت کلی تعیین و اعلام می‌شود.


او نیز معتقد است بیشتر از این خانه‌ها استفاده اداری می‌شود، اما هستند زوج‌های جوانی که در آپارتمان‌هایی با این متراژ زندگی می‌کنند. یا دانشجویان و زنان و مردان تنهایی که چندان به دنبال آپارتمان‌های بزرگ نیستند.


یک کارشناس مسکن نیز درباره رواج آپارتمان‌های کوچک می‌گوید: با توجه به وضعیت نرخ آپارتمان‌ها و رکود بازار یکی از شگردهای، بساز بفروش‌ها برای به فروش رساندن املاکشان  ساخت خانه‌های بسیار کوچک در پایتخت است که آنقدر کوچک هستند که از آن فقط برای خوابگاه می‌توان استفاده کرد و در واقع یک آشیانه کوچک به شمار می‌رود.


او ادامه می‌دهد: البته در گذشته ساخت خانه‌های کوچک از سوی برخی انبوه سازان مطرح شده بود، اما همان زمان کارشناسان به مقابله با این دیدگاه پرداختند و اعلام کردند که زندگی ایرانی که اساس آن خانواده و شب‌نشینی‌های خانوادگی است، نمی‌تواند در خانه‌های کوچک و کمتر از 40 متر با آرامش ادامه یابد و چه بسا افراد را با مشکلات اجتماعیروبه‌رو کند.


یکی از این سازندگان که ساخت واحدهای 25 متری را انجام می‌دهد، در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد که استقبال از خرید این واحدها به خصوص از سوی زوج‌های جوان به اندازه‌ای زیاد است که ما در مراحل اولیه ساخت آنها را پیش‌‌‌فروش کرده و می‌فروشیم.


قیمت گذاری این واحدها کمی با منطقه واقع شده در آن تفاوت دارد، اما یک واحد 25 متری در خیابان سبلان با پارکینگ و انباری به قیمت 50 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
هما‌ن‌طور که این سازنده اعلام کرد این واحدها در همان ابتدای ساخت به فروش می‌رسند، بنابراین ممکن است آگهی زیادی از این واحدها در نیازمندی‌های روزنامه یا بنگاه‌های املاک به چشم نخورد که این امر نشانگر دغدغه بالای متقاضیان برای داشتن مسکن است.


 بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای خرید این آپارتمان‌ها در مناطق مرکزی و متوسط تهران باید حداقل متری 2 میلیون تومان پرداخت کرد و به دلیل متراژ کم، قیمت زیادی به خریدار تحمیل نمی‌شود و متقاضی با در نظرگرفتن وام مسکن با 25 میلیون تومان صاحبخانه می‌شود.


از سویی بازار اجاره این آپارتمان‌ها هم عمدتا در مرکز شهر تهران داغ است و بخشی از متقاضیان مسکن را که در میان آنها متقاضی مجرد بیشتر است شامل می‌شود...

 

اجاره یک واحد 30 متری همکف و تک واحدی در میدان سلماس یوسف آباد 15 میلیون تومان رهن و 450 هزار تومان اجاره ماهانه تعیین شده است و سوئیت 20 متری طبقه 4 با آسانسور هم با 30 میلیون تومان رهن کامل اجاره داده می‌شود.

اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت آپارتمان

اخبار اقتصادی - اقتصادآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------