آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

قیمت طلا تا کجا صعود می‌کند؟



اخبار,اخبار اقتصادی,طلا

اخبار اقتصادی - قیمت طلا تا کجا صعود می‌کند؟

هنوز از یادها نرفته است که حبابی شدن قیمت سکه و نوسانات دائمی نرخ ارز با اقتصاد کشور چه کرد.

سال 90 بود که حبابی شدن بازار سکه و ارز باعث شد عده زیادی از مردم سرمایه خود را به سوی این دو بازار روانه کنند تا جایی که بانک مرکزی اعلام کرد برای خرید سکه مردم باید در بانک ها ثبت نام کنند و بنا بر گفته کارشناسان اقتصادی از این نوسانات بازار ارز و سکه، سود زیادی نصیب دولت دهمی ها شد.

حالا اما در حالی که مذاکرات اخیر به توافق ختم نشد و حالا مذاکرات در سطح معاونین وزیر در ژنو برای رسیدن به توافق نهایی ادامه دارد، نرخ ارز و سکه با هم بنای ناسازگاری گذاشته اند و در حالی که ارز هنوز از 3300 تومن پایین تر نیامده ، قیمت سکه تمام بهار آزادی از دیروز روند صعودی گرفته و امروز از مرز یک میلیون تومان گذشته است.
 
بنا بر گزارش های رسیده، قیمت سکه که در روز پنج شنبه 20 آذر 975 هزار تومان بوده است، روز گذشته با افزایش بیش از 20 هزار تومانی به 998 هزار تومان رسید و امروز هم از مرز یک میلیون تومان گذشت.
 
محمد کشتی آرای رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر روز گذشته نوسانات نرخ ارز در بازار داخلی و افزایش تقاضا در بازارهای جهانی را دو عامل افزایش قیمت سکه عنوان کرد.
 
او در توضیح افزایش قیمت سکه بیان کرد: در هفته گذشته به دلیل نوسانات نرخ ارز در بازار داخلی، با صعود قیمت سکه نیز مواجه شدیم. علاوه بر این موضوع در چند روز گذشته قیمت جهانی طلا به دلیل افزایش تقاضا نیز افزایش پیدا کرد.

او ادامه داده بود: از روز جمعه به بعد بازارهای جهانی تعطیل بوده‌اند. یعنی شنبه و یکشنبه بازارهای جهانی تعطیل شده است و قیمت جهانی فعلا ثابت مانده است. اما فردا مشخص می‌شود که این روند افزایشی خواهد بود یا خیر.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: هفته گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی به دلیل افزایش تقاضا در بازار‌های جهانی افزایش داشته است. از آنجایی که به روزهای پایانی سال میلادی نزدیک می‌شویم و خیلی از موسسات مالی برای تسویه‌حساب نسبت به خرید طلا اقدام می‌کنند موجب افزایش قیمت طلا شد.

این سخنان اما در حالی است که  در آخرین نظرسنجی پایگاه اینترنتی کیتکو اکثر کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که طلا در هفته جاری با رشد ارزش مواجه شود.

در این نظرسنجی 21 کارشناس شرکت کرده‌اند که از این میان 10 نفر افزایش و 6 نفر کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. پنج نفر هم از مشخص نبودن یا خنثی بودن روند فلز زرد در روزهای پیش رو گفته‌اند. این در حالی است که روند هفته جاری به دو دلیل، اهمیت بالایی برای حاضران و ناظران بازار فلزهای گرانبها دارد. اول اینکه این هفته آخرین هفته کاری کامل سال 2014 میلادی است. مهم‌تر اینکه آخرین نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در سال جاری روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد.

برآیند پیش‌بینی‌ها برای هفته گذشته کاهش قیمت‌ها بود، اما در آن هفته بهای آنی اونس 28 دلار و بهای آتی آن برای تحویل در ماه فوریه 33 دلار افزایش پیدا کرد. حالا در مورد هفته جدید نیز اختلاف‌نظرها ادامه دارد.

گفتنی است گرانی سکه و ارز  در حالی رخ داده است که در سه ماهه اول سال 93 متوسط قیمت فروش یک سکه طرح قدیم 976 هزار و 48 تومان و طرح جدید 978 هزار و 867 تومان بود که نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب 25.1 درصد و 26.5 درصد کاهش داشت.

همچنین، در سه ماه اول سال 93 متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا و یک یورو در بازار آزاد شهر تهران به ترتیب 3225 تومان و 4438 تومان بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتیب 9.0 درصد و 4.5 درصد کاهش را تجربه کرده بود.

 

اخبار اقتصادی - اقتصادآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------