آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

آخرین هفته سال 2014 در محدوده 1170 دلار گذشت



اخبار,اخبار اقتصادی,طلا

اخبار اقتصادی - آخرین هفته سال 2014 در محدوده 1170 دلار گذشت

آرامش طلا در آخرین روزکاری فلز زرد آخرین روز کاری بیشتر بازارهای مالی جهان در سال 2014 را به آرامش نسبی در محدوده 1170 دلار گذراند. اونس طلا که روز سه‌شنبه در انتظار آمار خوب از تولید ناخالص ملی آمریکا به محدوده 1170 پا گذاشته و در نهایت روی قیمت 1176 دلار ایستاده بود، چهارشنبه تا ساعت 6 بعدازظهر به وقت تهران نیز بهای 1176 دلار را برای خود ثبت کرد. جالب اینجا است که اونس روز دوشنبه نیز به قیمت 1176 دلار رضایت داده بود.

ثبات روز دوشنبه ناشی از جبران شدن رشد ابتدای روز توسط انتظارها بود. انتظار اعلام رشد خوب تولید ناخالص ملی آمریکا در سه ماه سوم سال 2014 باعث شد که طلا پیش از اعلام این رشد با کاهش روبه‌رو شود تا اعلام رسمی این گزارش تغییر اندکی را در بازار باعث شود. در ابتدای فعالیت بازارها در روز سه‌شنبه، طلا به دلیل ثبت سطوح پایین قیمتی در انتهای کار بازارها در روز دوشنبه با افزایش قیمت روبه‌رو شد و تا سطح 1184 دلار هم رسید؛ اما با نزدیک شدن زمان انتشار آخرین آمار تولید ناخالص بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در سال جاری رو به افت گذاشت. طلا در این روز تا بهای 1174 دلار برای هر اونس هم پایین رفت، اما در نهایت روی همان قیمت نهایی روز دوشنبه ایستاد.


کارشناسان انتظار رشد 3/4 درصدی تولید ناخالص آمریکا در فصل سوم سال 2014 را داشتند تا رقم اعلام شده 5 درصدی بسیار بهتر از انتظارها باشد. این در حالی است که کاهش انتظاری قیمت طلا پیش از اعلام گزارش وزارت تجارت آمریکا باعث شد اونس پس از انتشار این گزارش تکان قیمتی شدیدی را شاهد نباشد. شاخص دلار روز سه‌شنبه تحت تاثیر گزارش تولید ناخالص آمریکا تقویت شد تا فشار روی بازار فلزهای گرانبها حفظ شود.


بهای اونس روز چهارشنبه را نیز با افزایش قیمت‌ها شروع کرد، اما در ادامه روز دوباره رو به کاهش گذاشت. قیمتی که تا لحظه تنظیم این خبر ثبت شد 1176 دلار بود، گرچه هم اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی روز ثبت شده باشد. قیمت نهایی روز چهارشنبه را می‌توان قیمت نهایی سال 2014 نیز دانست؛ چراکه بازارهای عمده جهان تا روزهای نخست سال 2015 فعالیت نخواهند داشت. به این ترتیب طلا گرچه ابتدای هفته را با افت شدید از بهای 1194 به 1176 دلار آغاز کرد، اما آخرین روزهای کاری سال 2014 را به آرامش نسبی دست کم در مورد قیمت‌های نهایی گذراند. دیگر خبر مهم این هفته در بازارهای مالی ثبات روبل روسیه پس از تکرار رکوردزنی‌های معکوس بود.


تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تجزیه و تحلیل نمودارهای مربوط به نوسانات بازار طلا نشان می‌دهد که قیمت فلز زرد به سطح حساس و تعیین‌کننده‌ای رسیده است. به گزارش سایت طلا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نمودارهای آماری نشان می‌دهد که احتمال کاهش شدید قیمت طلا به 1000 دلار در هر اونس بیشتر شده است. قیمت طلا که سال 2013 میلادی را با 1664 دلار در هر اونس آغاز کرد در حالی به روزهای پایانی 2014 میلادی نزدیک می‌شود که به کمتر از 1200 دلار رسیده است.


اونس فلز زرد سال 2014 را با نوسان در محدوده 1220 دلار آغاز کرد و با افت‌و‌خیز‌های شدید در سه کانال 1300، 1200 و 1100 دلار به وضعیت فعلی رسید. طلا در سال 2014 از سویی تحت فشار احیای اقتصاد ایالات متحده بود و از سوی دیگر از نابسامانی‌های ژئوپلیتیک و نگرانی‌های اقتصادی در مورد اروپا، چین و ژاپن نفع می‌برد. این عوامل متناقض صعود و سقوط‌های بسیاری را برای این کالای گرانبها رقم زدند. اونس در سال 2014 هم محدوده 1380 دلار را تجربه کرد و هم به محدوده 1130 دلار سر زد تا مرز 1200 دلار در تمام مقاطع مهم‌ترین مرز روانی سال بماند.


هر اونس فلز زرد در آخرین هفته کاری کامل و در هفته‌ای که آخرین نشست فدرال رزرو در سال جاری میلادی در آن برگزار شد، 27 دلار سقوط کرد تا با گذر از سه روز کاری آخرین هفته، چشم همه به روند طلا در سال 2015 دوخته شود. حالا تنها ساعات کاری باقیمانده بازارهای غربی طلا مربوط به صبح 31 دسامبر است که با توجه به تعطیل بودن بازارها در بعدازظهر آن روز، چهارشنبه را می‌توان آخرین روز کاری سال میلادی دانست. «دنیای اقتصاد» در روزهای آینده گزارش مفصلی از مرور روند طلا در سال 2014 و پیش‌بینی کارشناسان از روند این کالا در سال 2015 منتشر خواهد کرد.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------