آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

علت افزایش قیمت گوجه‌ چه بود؟



اخبار,اخبار اقتصادی,گوجه فرنگی

اخبار اقتصادی - علت افزایش قیمت گوجه‌ چه بود؟

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گرانی برخی از محصولات کشاورزی خارج از فصل خود را امر طبیعی دانست.

محمد صبور در گفت‌وگو با ایسنا، توضیح داد: زمان تولید برخی محصولات کشاورزی خاص است و امکان انبار آنها نیز وجود ندارد، به این دلیل است که گاها شاهد افزایش قیمت برخی محصولات از جمله گوجه‌فرنگی هستیم.
 
وی بیان کرد: گوجه فرنگی در فصل زمستان در مناطق گرمسیر کشور کشت می‌شود اما زمان برداشت این محصول بهمن و اسفند است بنابراین در حال حاضر به دلیل خلاء به وجود آمده شاهد کمبود محصول و افزایش قیمت آن هستیم.
 
صبور، امکان نداشتن تولید گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای در سطح وسیع در استان را از دیگر عوامل افزایش قیمت این محصول دانست و گفت: این امر باعث می‌شود هزینه تولید گلخانه‌ای این محصول بالا باشد و در نتیجه هزینه تمام شده محصول بیشتر از مقدار طبیعی آن است.
 
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: در گذشته که امکان حمل و نقل محصولات به استان‌های مختلف و همچنین کشت گلخانه‌ای وجود نداشت در فصل زمستان به هیچ عنوان گوجه‌فرنگی در استان عرضه نمی‌شد. مردم می‌توانند در چند ماهی که خلاء تولید ایجاد شده و امکان تامین گوجه با قیمت پایین وجود ندارد از گوجه‌های فرآوری شده مانند رب گوجه استفاده کنند.
 
وی با بیان اینکه فصل برداشت گوجه در مناطق گرمسیر در بهمن و اسفند است، خاطرنشان کرد: برداشت گوجه‌فرنگی از گلخانه‌ها و استان‌های گرمسیر عمدتا در بهمن و اسفندماه رخ می‌دهد، مشکل کمبود این محصول در بهمن ماه حل خواهد شد. 

 

اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------