فهرست تازه از قيمت آپارتمان‌هاي متراژ بزرگ



اخبار اقتصادی - فهرست تازه از قيمت آپارتمان‌هاي متراژ بزرگ

برخی از کارشناسان مسکن معتقدند، حباب در بازار مسکن تخلیه شده است و پیش‌بینی نمی‌شود که در آینده نزدیک قیمت مسکن در کشور افزایش داشته باشد.

بازار مسکن همیشه دچار رونق و رکود بوده است، به این معنا که دوره‌ای وجود داشته که شاهد افزایش قیمت‌ها بوده‌ایم و دوره‌ای هم ثبات قیمتی پیش آمده است.


اما برخی از فعالان بازار مسکن چندان به بازار مسکن خوش‌بین نیستند. یکی از مشاوران املاک محدوده خیابان پیروزی در این رابطه گفت: بازار مسکن تا آخر امسال و نیمه‌های اول سال آینده در انتظار باقی می‌ماند و متاسفانه خریداران و فروشندگان مسکن در این برهه از زمان نمی‌توانند برنامه درستی از معاملات داشته باشند و پیش‌بینی می‌شود خرید و فروش چندانی نیز در کشور مشاهده نشود. شرایط رکودی به این معنا نیست که قیمت مسکن تغییر نمی‌کند و در حالت غیرفعال به سر می‌برد، بلکه در این شرایط مشکلات در این حوزه دوچندان شده و تولید کاهش می‌یابد و جهش قیمت به نسبت سال قبل بیشتر می‌شود.


او معتقد است: در حال حاضر زمزمه‌های پایان رکود و ثبات مسکن به گوش می‌رسد که نباید به این سخنان اطمینان كرد و احتمال جهش قیمتی بالا در بخش مسکن وجود دارد. اما علی چگینی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي درباره آینده بازار مسکن در سال 94 گفت: بازار مسکن با مجموعه اقتصاد کشور ارتباط مستقیمی دارد. در حال حاضر این بازار در رکود نسبی قرار دارد و قیمت‌های اسمی مسکن ثابت هستند و انتظار نمی‌رود سال آینده شاهد جهش قیمتی در این بازار باشیم.


احتمال اینکه سرمایه‌های بازار‌های رقیب مانند بورس، سکه و ارز هم به این بازار بیایند کم است. بنابراین سال آینده بازار مسکن بازار آرامی را به لحاظ ابعاد قیمتی سپری می‌کند.


وی ادامه داد: در حال حاضر روند منفی صدور پروانه ساخت را شاهدیم بنابراین تا نیمه اول سال 94 بازار باثباتی را شاهدیم و البته در صورتی که گشایشی در مسائل بین‌المللی رخ دهد بازار تفاوت‌هایی خواهد کرد.


اما در فایل فروش خانه‌های بزرگ متراژ شاهد افت قیمت اندکی هستیم. به‌طور مثال آپارتمانی 130 متری در شهرک غرب به قیمت متری 9 میلیون و 200 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. همچنین خانه‌ای نوساز در محله ستاری به متراژ 138 متر به قیمت متری 5 میلیون و 500 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. آپارتمانی سه خوابه با متراژ 140متر در منطقه ولنجک نیز به قیمت متری 8 میلیون و 500 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.

اخبار,اخبار اقتصادی,قيمت آپارتمان‌هاي متراژ بزرگ

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------