آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

بدهکاری ۶ هزار میلیاردی ۵۴ نفر به بانک ملی



اخبار,اخبار اقتصادی,عبدالناصر همتی

اخبار اقتصادی - بدهکاری ۶ هزار میلیاردی ۵۴ نفر به بانک ملی

عبدالناصر همتی، مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: بخش خصوصی 130 هزار میلیارد ریال معوقه به این بانک دارد که نیمی از آن مربوط به 54 نفر است.

به گزارش ایرنا عبدالناصر همتی، در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با بیان این که برخی از معوقات تمدید شده است، افزود: رقم واقعی بدهی های بخش خصوصی به بانک ملی 200 هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان این که نیمی از معوقات بخش خصوصی به بانک ملی مربوط به 54 نفر است، اضافه کرد: دولت نیز 150 هزار میلیارد ریال به بانک ملی بدهی دارد که با کمک نمایندگان مجلس و مسوولان این بدهی ها باید زودتر وصول شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال 150 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک ملی پرداخت شده که در شرایط سخت نیز وضعیت بانک ملی از سایر بانک ها بهتر است.

همتی افزود: بانک ملی به طور متوسط روزانه سه هزار وام ازدواج پرداخت می کند و 70 درصد تعهد وام ازدواج توسط بانک ملی انجام شده است.

به گفته وی، تا پایان مهر ماه 218 هزار فقره وام ازدواج در سطح کشور پرداخت شده که این میزان دو برابر همه بانک ها است و سهم استان همدان از این وام هفت هزار و 480 فقره است.

مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: در سه ماه گذشته 410 طرح مشکل دار که بلاتکلیف و نیمه تمام بود، مورد بررسی قرار گرفت و 330 طرح در سطح کشور تعیین تکلیف شدند.

همتی افزود: تمرکز دولت برای سرمایه در گردش است تا به رشد اقتصادی و اشتغالزایی کمک کند و بانک ملی آمادگی این کار را دارد.

وی با تاکید بر این که اقتصاد کشور ایران بانک محور است و باید بانک ها مورد توجه مسوولان قرار گیرند، گفت: دولت نیز حمایت خود را از بانک ها اعلام کرده است.

همتی افزود: آسیب های زیادی به بانک ملی وارد شده اما هدف اصلی اصلاح ساختار است تا بانک ملی به ریل اصلی خود برگردد.

مدیرعامل بانک ملی ایران در این سفر دو روزه در نشست روسای بانک های ملی استان شرکت کرد و در دیدار با استاندار همدان طرح هایی که در دریافت تسهیلات مشکل دارند را مورد بررسی قرار داد.


اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------