آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

تولید خودروی جدید روی پلت‌فرم پراید



اخبار,اخبار اقتصادی,سعید مدنی

اخبار اقتصادی - تولید دو خودرو 30 تا 40 میلیون تومانی در سال 95
تولید خودروی جدید روی پلت‌فرم پراید

مدیرعامل سایپا با تشریح جزئیات تولید 13 محصول جدید این شرکت طی سالهای آینده گفت: از اواسط سال 95 تولید دو خودروی جدید 30 تا 40 میلیون تومانی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سایپا در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد:
سعید مدنی مدیر عامل سایپا، در مورد برنامه این شرکت برای طراحی پلت‌فرم‌های جدید خودرو اظهار داشت: در حال حاضر برای پلت‌فرم SP100 که یک پلت‌فرم داخلی است، کار می‌کنیم و در مرحله نمونه‌سازی و بررسی ساخت قطعات داخل هستیم.

وی ادامه داد: برای این پلت‌فرم تولید انبوه دو محصول پایه را از اواسط سال 95 آغاز خواهیم کرد و تعداد این محصولات قابل گسترش تا 5 محصول است.

مدنی تأکید کرد: با توجه به اینکه این پلت‌فرم داخلی خواهد بود، خودروهای تولیدی برای این پلت‌فرم دارای قیمت مناسب با قدرت خرید مردم خواهد بود.

وی در مورد قیمت این دو محصول پایه نیز گفت: با توجه به نرخ تورم، قیمت این دو محصول بین 30 تا 40 میلیون تومان خواهد بود و تفاوت زیادی با قیمت پراید نخواهد داشت.

مدنی در مورد تولید 13 محصول جدید سایپا نیز گفت: این محصولات بر روی پلت‌فرم ایکس 100 که از رده خارج خواهد شد، پلت‌فرم ایکس 200 و پلت‌فرم SP100 تولید خواهند شد و علاوه بر این خودروها نیز به طور مشترک با شرکت رنو، نیسان و کیا تولید خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بر روی پلت‌فرم ایکس 100 یک محصول بسیار ارزان قیمت تولید خواهیم کرد، اظهار داشت: این محصول جزء 13 محصول جدید سایپا محسوب نمی‌شود، بلکه بر روی پلت‌فرمی تولید می‌شود که اصلاح خواهد شد.

مدنی در مورد طراحی پلت‌فرم SP100 نیز گفت: مدل‌های اولیه بر روی این پلت‌فرم آماده شده و اخیراً نمونه‌های اولیه ساخته شده است و بر روی این خودرو تولید 3 تا 4 محصول را خواهیم داشت.

به گفته مدیر عامل سایپا امسال 5 محصول جدید توسط این شرکت تولید خواهد شد که سایپا 232 بر روی پلت‌فرم ایکس 200 در بهمن ماه به تولید می‌رسد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این سراتو، سایپا 211 و سایپا 151 و یک محصول دیگر نیز طی سال جاری تولید خواهیم کرد و در سال آینده نیز 4 محصول جدید به بازار عرضه می‌کنیم که در نهایت تا پایان سال 95 در مجموع 13 محصول جدید عرضه خواهیم کرد.

 

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------