آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

بازگشت پوشش به بازار اونس



اخبار,اخبار اقتصادی,بازار اونس

اخبار اقتصادی - احتمال ادامه افت فلز زرد تا 7 سال آینده
بازگشت پوشش به بازار اونس

جهش قیمت طلا در روز جمعه، با سقوط روز دوشنبه تا حدی جبران شد، اما با پایین آمدن دوباره قیمت‌ها معامله‌گران دست به «پوشش کوتاه‌مدت» زدند تا بازار روز سه‌شنبه باز هم شاهد روند افزایشی باشد.

اونس فلز زرد روز جمعه به قیمت 1178 دلار رسید، اما روز دوشنبه بهای 1151 دلار ثبت شد. نوسان طلا در محدوده 1150 دلار باعث شد که خریدها در بازار با افزایش روبه‌رو شود و قیمت اونس روز سه‌شنبه افزایش یابد.

 

درحالی‌که افت روز دوشنبه ناشی از جبران پوشش کوتاه‌مدت روز جمعه، تقویت ارزش دلار و تضعیف بهای نفت خام بود، رشد روز سه‌شنبه ناشی از «پوشش کوتاه‌مدت»، «شناسایی سود» و «تضعیف دلار» بود.
در واقع کاهش فشار فروش بود که در روز سه‌شنبه رشد طلا را رقم زد. تضعیف شاخص دلار علاوه‌بر طلا به رشد نقره هم کمک کرد.

 

با این حال، تداوم وضعیت خوب بازارهای سهام جهان باعث شده که سرمایه زیادی به بازار طلا وارد نشود. با توجه به احیای اقتصاد آمریکا میل به خطر در بازارهای سهام این کشور افزایش یافته است. سه‌شنبه بازارهای جهانی ساعات آرام‌تری داشتند زیرا مراکز دولتی آمریکا به‌دلیل روز «کهنه‌سربازان» تعطیل بودند. با این حال شاخص‌های بازارهای سهام همچنان نزدیک به رکوردهای یک یا چند ساله نوسان کردند.


چهارشنبه بازار طلا تا لحظه تنظیم این گزارش شاهد تکان شدیدی نبود. بهای اونس چهارشنبه تا ساعت 17 به وقت تهران به 1163 دلار رسید، گرچه هم‌اکنون که شما این خبر را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی روز ثبت شده باشد.


ژو رون یو، تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه‌گذاری Citix Futures معتقد است که با توجه به کاهش قیمت طلا، تقاضای فیزیکی بیشتر شده و این از سقوط قیمت‌ها جلوگیری می‌کند. با این همه او می‌گوید: «افزایش تقاضای فیزیکی در کوتاه‌مدت با رشد نسبی مواجه می‌شود، اما به‌دلیل ادامه نگرانی‌ها درباره افزایش نرخ بهره آمریکا قیمت طلا در میان‌مدت با کاهش بیشتری همراه خواهد شد.» چهارشنبه میزان ذخایر طلای صندوق SPDR برای ششمین روز متوالی با کاهش روبه‌رو شد که نشانه‌ای از ناامیدی نسبت به افزایش قیمت طلا است.  دراین شرایط بیشتر پیش‌بینی‌های میان‌مدت و بلندمدت کاهشی مانده‌اند. حتی در بازه‌های چندساله هم صحبت از کاهش ارزش فلز زرد است.

 

استراتژیست ارشد اقتصادی موسسه Morning Star پیش‌بینی می‌کند که قیمت جهانی طلا در 5 تا 7 سال آینده نیز به روند نزولی خود ادامه خواهد داد. به گزارش سایت طلا، مایکل کوپ، تحلیلگر برجسته اقتصادی موسسه سرمایه‌گذاری مورنینگ استار در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: «سرمایه‌گذاران بین‌المللی طی 5 تا 10 سال گذشته اقدام به خرید مقادیر زیادی طلا کرده‌اند و اکنون با توجه به کاهش شدید قیمت طلا تمایل چندانی برای خرید طلا در بین سرمایه‌گذاران وجود ندارد. سرمایه‌گذاران بین‌المللی به شدت نگران زیان و ضرر بیشتر در ماه‌ها و سال‌های آینده هستند و به همین علت حاضر به سرمایه‌گذاری در بازار طلا نیستند.» این تحلیلگر اقتصادی در ادامه افزود: «سه توصیه باید به سرمایه‌گذاران بازار طلا داشته باشم. نخست اینکه سرمایه‌گذاری در بازار طلا یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

 

طلا همواره یک سرمایه‌گذاری مطمئن برای حفظ قدرت خرید بوده است. طلا همواره ارزش دارایی و سرمایه مردم را در برابر تورم حفظ کرده است. توصیه دوم این است که قیمت طلا همواره بر مبنای دلار آمریکا قیمت‌گذاری می‌شود بنابر این نوسانات ارزش دلار تاثیر مستقیم و زیادی بر قیمت طلا دارد.

 

سرمایه‌گذاران باید به این مساله توجه کنند. سومین توصیه نیز این است که طلا یک دارایی نیست که موجب ایجاد درآمد شود. طلا رابطه مستقیمی با تورم دارد و بهترین کالا برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه است.» کوپ همچنین گفت: «به نظر من بر اساس تجزیه و تحلیل تحولات بازار جهانی طلا و به‌خصوص وضعیت عرضه و تقاضا باید گفت که احتمال کاهش قیمت طلا در کوتاه‌مدت و همین‌طور در بلندمدت وجود دارد. میزان تولید جهانی طلا هم در سال‌های اخیر 5/1 تا 2 درصد در سال افزایش داشته است.»
مهم‌ترین خبر روز چهارشنبه در بازارهای ارز فاصله گرفتن ین ژاپن از قعر 7 ساله بود. ین که در روزهای گذشته در مقابل دلار به کمترین ارزش در 7 سال گذشته رسیده بود، با منتفی شدن انتخابات زودهنگام کمی رشد کرد. در بازارهای سهام هم مهم‌ترین خبر روز چهارشنبه افت بازارهای اروپایی در پی انتشار خبر جریمه چند بانک به‌دلیل دستکاری قیمتی در بازارهای ارز بود.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------