افزايش تعداد نمایشگاه‌هاي خودرو خارجی



اخبار,اخبار اقتصادی,نمایشگاه‌هاي خودرو خارجی

اخبار اقتصادی - افزايش تعداد نمایشگاه‌هاي خودرو خارجی

آنهایی که این روزها گذرشان به خیابان‌های مرکزی پایتخت افتاده، به خوبی متوجه رشد قارچ گونه نمایشگاه‌های خودرو خارجی شده‌اند، نمایشگاه‌هایی که برخی از آنها فضای چندان بزرگی هم ندارند و حتی قبلا کاربری دیگری داشته‌اند.

هرچند بسیاری از کارشناسان معتقدند حضور خودروهای خارجی در کشور می‌تواند به خروج بازار خودرو از انحصار و حتی رقابت کیفی خودروسازان داخلی بینجامد، اما «رشد قارچ گونه نمایشگاه‌های خودروهای خارجی» به‌‌خوبی نشان‌دهنده بالا رفتن جذابیت این کالای لوکس وارداتی است. 

 

بنابر گزارشی که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منتشر کرده، در سال 90، حدود 69 درصد از «واردات خودرو» توسط تنها هفت شرکت انجام شده است، حال آنکه طی سال 91، شش شرکت به تنهایی 25 درصد «واردات خودرو» به کشور را در دست داشته‌اند.  این در شرایطی است که در سال 92، حدود 57 درصد واردات خودرو به کشور را 17 شرکت انجام داده و این نشان می‌دهد از سال 90 تا 92 تا چه میزان به جذابیت‌های واردات خودرو به کشور افزوده‌شده و شرکت‌های واردکننده تا چه حد زیاد شده‌اند.

 

به‌عبارت بهتر، در سال‌های 91 و 92، تعداد شرکت‌ها و نمایندگی‌های واردکننده خودرو به کشور رشد زیادی را تجربه کرده و این اتفاق در حالی رخ داده که کشور طی این دو سال، با تحریم‌های شدیدی روبه‌رو بود و بحران ارزی نیز خودنمایی می‌کرد. از طرفی، سخت‌ترین سال‌های تولید خودرو در کشور (به جز دوران جنگ) نیز به سال‌های 91 و 92 مربوط می‌شود و با این حساب، در روزهایی که تولید به سختی نفس می‌کشیده، راه تنفس واردات خودرو بازتر از قبل شده و نتیجه آن، رشد قارچ گونه نمایشگاه‌های خودروهای خارجی در کشور در شرایط کنونی است.

 

طی سال جاری نیز آمارها از رشد واردات خودرو به کشور حکایت دارند، تا جایی که کارشناسان معتقدند تا پایان سال، تعداد واردات خودرو به کشور به مرز 100 هزار دستگاه نیز خواهد رسید، عددی که قطعا بی‌سابقه است. با این شرایط هیچ بعید نیست تا چندی دیگر، آب‌میوه‌فروشی‌های پایین شهر نیز تغییر کاربری داده و به نمایشگاه خودروهای خارجی تبدیل شوند.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------