آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

3 شرط پرداخت بیمه بیکاری



اخبار,اخبار اقتصادی,کریم یاوری

 اخبار اقتصادی - طرح بیمه بیکاری دولت بهتر از طرح مجلس است؟
3 شرط پرداخت بیمه بیکاری

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار با بیان اینکه طرح دولت در خصوص بیمه بیکاری بهتر از طرحی است که مجلس پیگیری می‌کند، گفت: طرح مجلس به‌دلیل ایراد بار مالی از سوی شواری نگهبان فعلاً‌ اجرا نمی‌شود.

کریم یاوری، در خصوص طرح «بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار»  گفت: اکنون طرحی در مجلس بررسی می‌شود که در سال 66 به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 200 هزار نفر ماهیانه مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، افزود: الآن مقرری بیمه بیکاری از حداقل حقوق مصوّب شورای عالی کار کمتر نیست و سال گذشته 480 هزار تومان به مشمولان بیمه بیکاری مقرری پرداخت می شد که امسال به 602 هزار تومان تومان افزایش یافت.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار با بیان اینکه طبق قانون فعلی که در حال اجراست، اخراج از محل کار، پرداخت حداقل 6 ماه حق بیمه و داشتن یک‌سال قرارداد کار با پرداخت حق بیمه از مهم ترین شرایط پرداخت بیمه بیکاری است، گفت:کمترین مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری 6 ماه و بیشترین پرداخت 50 ماه است.

یاوری تصریح کرد: حمایت کامل اجتماعی و بیمه‌ای از نیروی کار در دولت یازدهم آغاز شده که بخشی از آن مربوط به بیمه بیکاری است.

نمایندگان کارگران به‌شدّت مخالف طرح بیمه بیکاری دولت هستند؛ چراکه معتقدند این طرح خلاف منافع کارگران است. تا جایی که پیش تر نیز نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه رویه بیمه بیکاری خلاف حمایت از کارگران است، گفته بود: در حال حاضر، 5کمیته ماده 148، فنی و حرفه‌ای، بیمه بیکاری، سخت و زیان‌آور و حفاظت ایمنی، موضوع بیمه بیکاری را بررسی می کند.

 

اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------