آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

هزار میلیارد دلار سود به چه کسانی رسید؟



اخبار,اخبار اقتصادی,هزار میلیارد دلار سود

اخبار اقتصادی - هزار میلیارد دلار سود به چه کسانی رسید؟

شینزو آبه، کسی است که در دو سال گذشته، سرمایه‌گذاران در بازار سهام ژاپن را در مجموع حدود هزار میلیارد دلار پولدارتر کرده و بسیاری معتقدند که او به آنها پول بیشتری هم خواهد داد.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که آبه، نخست وزیر ژاپن، در همان زمان که آمار اقتصادی این کشور اعلام کرد ژاپن در فصل سوم سال جاری میلادی در رکود اقتصادی غیر قابل انتظاری فرو رفته، در حال محکم کردن جایگاه آینده سیاسی خود است. کسانی که به دولت نزدیک هستند می‌گویند که انتظار می‌رود شینزو آبه در انتخابات ماه آینده از به تعویق انداختن افزایش مالیات بر فروش تا 18 مایه دیگر حمایت کند.

از آن سو، به این که به نظر می‌رود اعلام خبر رکود اقتصادی در ژاپن برای دولت مطلوب نبوده، سرمایه‌گذاران جهانی در بازار بورس ژاپن، به نوبه خود، پای شینزو آبه و کارزار تبلیغاتی او برای احیای رشد اقتصادی در این کشور ایستاده‌اند. از نوامبر 2012 میلادی که آبه به نخست‌وزیری انتخاب شد، تلاش او در جهت ضعیف‌تر کردن ین، احیای سود شرکتها و بازگرداندن اقتصاد به مسیر مطلوب بوده که همه آنها به «آبه‌نامیکز» معروف شده است. همین سیاست بوده که شاخص کارایی بازار سهام توکیو را 89 درصد بالا برده که بیشترین رشد در بازارهای سهام کشورهای توسعه یافته به شمار می­رود.

حالا با این که دیروز اعلام شد اقتصاد ژاپن با یک کاهش 2.5 درصد در اهداف خود مواجه بوده، اما مدیران مالی شرکتهای خارجی که در بازار سهام ژاپن سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفته‌اند که خرید در این بازار را ادامه خواهند داد.

آدری کاپلان، مدیر بخش سهام بین‌المللی در شرکت فدریشن اینوستورز در نیویورک که دارایی سهام خارجی آن به حدود 350 میلیارد دلار می‌رسد، می‌گوید: «دلیلی برای ناامیدی وجود ندارد. این اتفاق فقط یک قدم کوچک به عقب برداشتن در مسیر احیای اقتصادی است. ما به شینزو آبه به عنوان فردی نگاه می‌کنیم که تلاش می‌کند چرخه تورم منفی را بشکند و از زاویه بالا، این اتفاقات طبیعی است.»

 

اخبار اقتصادی - صدای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------