آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

افزایش 20 درصدی معاملات خرید و فروش مسکن/وضعیت قیمت‌ مسکن تاپایان سال



اخبار,اخبار اقتصادی,آپارتمان

 اخبار اقتصادی - افزایش 20 درصدی معاملات خرید و فروش مسکن/وضعیت قیمت‌ مسکن تاپایان سال

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به افزایش 20 درصدی معاملات خرید و فروش مسکن در آبان ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: تاپایان سال ثبات نسبی را در قیمت ها داریم و معتقدم که نتیجه توافقات 1+5 هرچه باشد بازهم تغییری در حوزه قیمت گذاری مسکن نداریم.

حسام عقبایی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه در حوزه قیمت‌ها تاپایان سال پیش بینی افزایش قیمت نداریم، گفت: تاپایان سال ثبات نسبی را در قیمت ها داریم و معتقدم که نتیجه توافقات 1+5 هرچه باشد بازهم تغییری در حوزه قیمت گذاری مسکن نداریم.

وی با بیان اینکه آبان 93 در شهر تهران، 26 هزار و 405 قرارداد مسکن منعقد شده است، اظهار داشت: از این تعداد، 12 هزار و 234 قرارداد مبایعه نامه و تعداد 12 هزار و 956 قرارداد اجاره نامه است و مابقی در چهارچوب اجاره به شرط تملیک، سرقفلی، هبه، پیش فروش و دیگر قراردادها بوده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به اینکه تعداد قراردادهای پیش فروش در شهر تهران در این مدت، 799 مورد بوده است، بیان کرد: در مقایسه با آبان 92 ما شاهد سیر صعودی قراردادها بودیم بطوریکه حجم خرید و فروش مبایعه نامه‌ها 20 درصد افزایش یافته است.

عقبایی افزود: در آبان 92، تعداد 24 هزار و 663 قرارداد منعقد شده بود که از این تعداد 10 هزار و 493 قرارداد مربوط به خرید و فروش بوده است ضمن آنکه اجاره نامه ها هم در  این ماه به 12 هزار و 750  مورد رسیده بود.

وی با بیان اینکه آمار قراردادهای اجاره در آبان 93 به 12 هزار و 956 مورد رسید، اظهار داشت: در این حوزه هم شاهد افزایش حجم قراردادها بودیم ضمن آنکه آمار پیش فروش ها کاهش نشان می دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران تصریح کرد: کاهش پیش فروش ها به این دلیل بوده که بازار راکد است و قیمت واحدهای تولیدی ساخته شده به پیش فروش نزدیک شده است.

اخبار اقتصادی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------