شیوه‌نامه وام 50 میلیونی مسکن تهیه شد



اخبار,اخبار اقتصادی,وام مسکن

اخبار اقتصادی - شیوه‌نامه وام 50 میلیونی مسکن تهیه شد

شیوه‌نامه وام 50 میلیونی تامین مسکن در بافت‌های فرسوده تهیه شد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، با گذشت بیش از یک ماه از مصوبه هیات دولت برای افزایش وام نوسازی در بافت‌های فرسوده تا سقف 50 میلیون تومان، هم‌اکنون شیوه‌نامه پرداخت این وام به گروه‌های هدف، در وزارت راه و شهرسازی تهیه شده و در مراحل پایانی بررسی قرار دارد.

شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به‌عنوان بازوی اجرایی وزارت راه  و شهرسازی در بافت‌های فرسوده، در حالی نگارش این شیوه‌نامه را در چند روز اخیر به پایان رسانده است که هم اکنون دستورالعمل نحوه پرداخت وام 50 میلیونی برای اعمال نظر نهایی در اختیار معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، قرار دارد.

یافته‌های «دنیای اقتصاد» از آخرین اخبار مربوط به تهیه این شیوه‌نامه حاکی است: در حال حاضر دولت حساسیت ویژه‌ای در مورد نحوه تدوین نسخه نهایی شده این شیوه‌نامه دارد، طوری که تنها به کارشناسان نوسازی شاغل در بدنه دولت اکتفا نکرده و از همه مشاوران و صاحب‌نظران در این حوزه دعوت به همفکری کرده است.

 در این فراخوان که طی روزهای اخیر در برخی روزنامه‌ها منتشر شده، آمده است: دولت در خصوص اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی در نظر دارد طراحی فرآیندها، ساختار و سازمان اجرایی و مالی اعطای تسهیلات مذکور را به مشاوران و نهادهای تخصصی ذی‌ربط واگذار کند.

ساختار کلی شیوه‌نامه، نحوه اجرا، سهمیه‌‌بندی‌های مختلف، استفاده از دستگاه‌های محلی، خدمات پشتیبانی و سایر مسائل مرتبط با شیوه اجرای مصوبه یک ماه پیش هیات دولت، کلیدی‌ترین سرفصل‌هایی است که دولت در مراحل پایانی تدوین شیوه‌نامه وام 50 میلیونی بر آن تمرکز کرده است.

به گفته مسوولان نوسازی، دولت تنها به دنبال ساخت مسکن و افزایش تراکم مطابق با آنچه در دوره‌های گذشته در پایتخت و سایر شهرهای بزرگ صورت گرفت، نیست؛ بلکه هدف از این مصوبه، تامین مالی متناسب برای ساخت مسکن گروه‌هایی است که باید از سوی دولت مورد حمایت قرار بگیرند. این مسوولان همچنین هدف از انتشار فراخوان عمومی برای جلب همکاری و همفکری مشاوران حوزه نوسازی برای تدوین نسخه نهایی شده شیوه‌نامه وام 50 میلیونی را استفاده از تمام آرا و ظرفیت‌های فکری موجود در ارتباط با نحوه واگذاری این تسهیلات به مردم، عنوان می‌کنند.

بیش از یک ماه پیش هیات دولت برای ساخت مسکن به نفع زوج‌های جوان، گروه‌های کم‌درآمد، مالکان و ساکنان بافت‌های فرسوده مصوبه افزایش وام نوسازی تا سقف 50 میلیون تومان را تصویب کرد.

این در حالی است که از همان زمان، شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به‌عنوان بازوی اجرایی دولت در عرصه نوسازی بافت‌های فرسوده، مامور شد تا با تدوین شیوه‌نامه اجرایی برای این مصوبه، وام 50 میلیونی مسکن دربافت‌های فرسوده را عملیاتی کند.

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------