ليست قيمت خانه‌های قدیمی کوچک در پایتخت



اخبار اقتصادی - ليست قيمت خانه‌های قدیمی کوچک در پایتخت

خانه‌های کلنگی در جنوب تهران، خریدار کمتری نسبت به خانه‌های کلنگی مناطق دیگر دارند. جست‌وجوی فایل‌های فروش خانه‌های کلنگی نیز این موضوع را تایید می‌کند. خانه‌هایی که مدت‌ها درلیست فروش قرار دارند.

یکی از مشاوران املاک منطقه خزانه در این باره به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: دلیل بی‌مشتری بودن خانه‌های این نوع محلات متراژ پایین خانه‌های کلنگی این منطقه است. در زمینی 20 تا 30 متری چند طبقه ساخته شده است و چند خانوار نیز در آن زندگی می‌کنند. مالکان نیز حاضر به تجمیع نیستند و صاحبان زمین نیز نمی‌توانند این خانه‌ها را با آپارتمانی که کفاف زندگی 10 تا 15 نفر را نمی‌دهد تعویض کنند.


او ادامه می‌دهد: ساخت‌و‌ساز در شمال تهران به‌صرفه‌تر از جنوب تهران است زیرا قدرت خرید مردم در شمال شهر نسبت به جنوب شهر بالاتر است. البته اگر به تعداد واحد‌های کوچک حساب کنیم، در جنوب شهر تعداد زیادی ساختمان ساخته می‌شود، ولی اگر به میزان مجتمع‌ها توجه داشته باشیم این آمار در شمال شهر مشهود است.


این فعال بازار مسکن اضافه می‌کند: هر جا که انبوه‌سازان بتوانند تراکم بیشتری بگیرند، رغبت بیشتری برای ساخت‌و‌ساز دارند، مثلا در برخی نقاط تهران تراکم 600درصد هم به سازندگان داده می‌شود. در طرح تفصیلی نیز بند و تبصره‌هایی وجود دارد که باز به نفع انبوه‌سازان است برای استفاده از تراکم بیشتر در ساخت‌و‌سازها.


این مشاور املاک در خصوص چرایی تفاوت قیمت خانه‌های کلنگی در نقاط مختلف تهران می‌گوید: در نقاط مختلف تهران به دلیل شرایط خاص محیطی قیمت‌ها با هم تفاوت زیادی دارد و قیمت خانه کلنگی بیشتر براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. ممکن است در محله‌ای از شمال تهران زمین آن‌طور که باید و شاید خواهان نداشته باشد اما چند کوچه بالاتر خریدار بیشتر باشد و قیمت‌ها نیز به نسبت بیشتر باشد.


یکی از فعالان بازار مسکن در منطقه عباس‌آباد نیز درباره قیمت خانه‌های کلنگی در این محدوده می‌گوید: در بخش شمالی ولیعصر، گاندی، عباس‌آباد در سال 91 خانه كلنگی پیدا نمی‌شد. اما پس از رکود بازار فروشنده بسیار است. قیمت‌ها نیز تغییر پیدا نکرده است. شاید ژست افزایش قیمت داشته باشیم. اما به دلیل رکود بازار هنوز پول در مسکن وارد نشده و خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.


او به زمینی در کوچه ترکمنستان اشاره می‌کند که در سال گذشته متري 12 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و هنوز هم قیمت این زمین همین 12 میلیون تومان است. او مي‌گويد: ملک همیشه تابعی از قانون عرضه و تقاضا بوده و قیمت‌ها نیز بر همین اساس مشخص می‌شود.


خانه‌های کلنگی تهران در حال ته کشیدن است و معدود خانه‌های باقی مانده نیز نرخ‌هایشان را سلیقه فروشنده و خریدار مشخص می‌کند و نمی‌توان فرمولی برای نرخ‌ها مشخص کرد.

اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت خانه های قدیمی

 اخبار اقتصادی - دنیای اقتصادی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------