حذف پردرآمدها از یارانه باعث اعتراض مردم می شود.



اخبار,اخبار اقتصادی,اکبر ترکان

اخبار اقتصادی - حذف پردرآمدها از یارانه باعث اعتراض مردم می شود.

مشاور رئیس جمهور و ریاست سازمان نظام مهندسی کشور گفت: حذف پردرآمدها از یارانه باعث اعتراض مردم می شود.

اکبر ترکان، شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح نظام مهندسی گنبدکاووس، گفت: باید کاری کنیم که همه به سمت مجری ذیصلاح بروند و با مجری ذیصلاح طبق مقررات ملی کار بهتر انجام می شود.

وی افزود: همچنین مقررات عمومی ساختمان نیز در ساخت و ساز رعایت شود، مجری ذیصلاح و ناظر مقیم نباید به صورت صبوری باشد و این اشکالاتی که در ما وجود دارد باید رفع شود.

وی بیان کرد: باید بتوانیم ظرفیت های کاری جدیدی را خلق کنیم و اگر اشکالات را برطرف کنیم مسلما امین مردم خواهیم شد.

ترکان اضافه کرد: در تهران بیش از هفتاد درصد کارهای نظارتی فقط به دست بیست و سه شرکت است چرا باید چنین باشد، باید سیستم نظارتی درستی برقرار کنیم.

وی پیشنهاد کرد که در انتخابات هئیت مدیره نظام مهندسی سیستم ترکیب انتصابی – انتخابی به جریان گذاشته شود و افزود: مجری ذیصلاح را توسعه دهیم ولی نه برای هزینه کردن بلکه برای درست کار کردن.

وی در مورد بودجه عمومی عمومی گفت: درآمدهای نفت بعد از سه ماه بدست ما می رسد و این براساس نوع فروش و قراردادهاست و درآمدهای ماه های آخر سال بر روی درآمدهای ماه های اول سال آینده تاثیرگذار است و به همین خاطر در حال حاضر تاثیری در کسری بودجه نداشته است.

مشاور رئیس جمهور و ریاست سازمان نظام مهندسی کشور در مورد حذف ده میلیون نفر از لیست دریافت یارانه نقدی گفت: پیدا کردن پردرآمدها و حذف آنان با اعتراضات مردم مواجه خواهد شد که بهترین راه این است به دهک های ضعیف که به آنها حمایت غذایی تعلق می گیرد از سال آینده یارانه دهیم.

وی تصریح کرد: البته گروه ضعیف دیگری که از توانایی درآمدی کمتری برخوردارند نیز باید شناسایی شده و به این گروه ها اضافه شود و این عمل منصفانه تر است.

وی اظهار کرد: شناسایی گروه توانمند سخت است و حد و حقوق نمی تواند تعیین کننده توانایی درآمد باشد باید گروه های ضعیف در کمال حفظ آبرو شناسایی شود.

 

اخبار اقتصادی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------