آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

نماینده مجلس: محاسبه بودجه 94 با نفت 70 دلاری/ افزایش 17 درصدی حقوق کارمندان



اخبار,اخبار اقتصادی,نماینده مجلس

اخبار اقتصادی - نماینده مجلس: محاسبه بودجه 94 با نفت 70 دلاری/ افزایش 17 درصدی حقوق کارمندان

وی گفت : افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت نیز بر اساس تورم 17 درصد پیش بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از محاسبه ۷۰ دلاری بهای نفت در بودجه سال ۹۴ خبر داد و گفت: افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت نیز در سال آینده بر اساس تورم ۱۷درصد پیش بینی شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، غلامرضا کاتب در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما  گفت : کل بودجه سال 94  دویست و نوزده هزار میلیارد تومان  پیش بینی شده که  8 هزار میلیارد تومان از بودجه سال 93 بیشتر است.

وی گفت : افزایش حقوق و دستمزد کارکنان  دولت نیز بر اساس تورم 17 درصد پیش بینی شده است.

کاتب افزود : بودجه سال 94 یکشنبه به مجلس ارائه می شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه  گفت : از مجموع 107 ماده ای که  درباره احکام بودجه سال 94 در صحن علنی مطرح شد 75 ماده تصویب و 15 ماده  به کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون های تخصصی ارجاع شد که هفته آینده در صحن علنی بررسی می شود.

وی گفت : 20 ماده از احکام بودجه حذف شد اما ممکن است در روند کار بسیاری از احکام تکراری در قالب لایحه ای که دولت آن را ارائه می کند  حذف شود.

کاتب درباره بودجه طرح های نیمه تمام افزود : این طرح ها    کشور را با رکود اقتصادی روبرو کرده است.

وی گفت: در حالیکه  زمان  بهره برداری از طرح عمرانی باید سه سال باشد میانگین بهره برداری از این طرحها در کشور 12 سال است .

کاتب افزود: برخی طرح ها هنوز به بهره برداری نرسیده  مستهلک می شود.

وی گفت : 2900 طرح نیمه تمام عمرانی ملی و 35 هزار طرح  نیمه تمام استانی وجود دارد که برای اتمام آنها  به ترتیب 300 هزار میلیارد تومان و یکصد هزار میلیارد تومان نیاز است.

کاتب افزود: رقم تملک دارایی دولت  در بودجه  سال 93 سی و هفت هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که تا کنون  20 هزار میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 30 هزار میلیارد تومان شود که گام بسیار خوبی است.

وی گفت : در سال 91 یازده هزار میلیارد تومان  و در سال 92 پانزده هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی اختصاص یافت.

کاتب افزود: رقمی که  در این زمینه برای سال 94 در بودجه پیش بینی شده 46 هزار میلیارد تومان است که اگر محقق شود کشور از رکود اقتصادی خارج می شود.

وی گفت : در سال 94  دانشگاههایی که درآمد دارند می توانند بر اساس درآمد خود و بر اساس تصویب هیات امنای دانشگاه از بانکها برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه کاره خود تسهیلات دریافت کنند .

وی افزود : البته این تسهیلات  سقف دارد و بر اساس میزان درآمد دانشگاه تعیین شده است .

کاتب بابیان اینکه 9 میلیون نفر در مناطق روستایی ، عشایری و حاشیه شهرها تحت  پوشش خدمات درمانی قرار گرفتند گفت: 4800 میلیارد تومانی که مجلس در بودجه سال 93 برای طرح تحول نظام سلامت  تصویب کرد به این بخش اختصاص یافت .

وی اضافه کرد : بر اساس اعتباراتی که به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته است  65 درصد مردم ایران برای درمان به کلانشهرها  مراجعه نمی کنند .

وی گفت : دولت 1950 شبکه درمانی را تا پایان سال به بهره برداری می رساند .

کاتب با بیان اینکه 50 درصد اعتراض ها از شبکه بهداشت ودرمان کاهش یافته است گفت : 75 درصد مردم جامعه  از این بخش رضایت کامل دارند.

وی با بیان اینکه مردم 35 درصد هزینه درمان خود را پرداخت می کردند گفت : اکنون این رقم به 8 درصد کاهش یافته است .

کاتب افزود : در بودجه سال 94 یک درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده به بخش درمان اختصاص یافته است.

وی گفت : در سال 94 دولت را موظف کرده ایم از ورود داروهای غیر ضرور به کشور جلوگیری کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه افزود : مجلس دولت را موظف کرد در سال 94 همه بیمه ها خدمات یکسانی را به همه مردم ارائه دهند.

وی گفت : برای رونق بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب 10 میلیارد دلار و 5 میلیارد دلار برای سرمایه در گردش واحدها نیاز داریم.

کاتب افزود: مجلس تصویب کرده است در سال 94 ده درصد از صندوق توسعه ملی در بانکهای عامل سپرده گذاری شود و به عنوان سرمایه درگردش واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولیدی صادراتی اختصاص یابد.
وی افزود : این میزان از سپرده گذاری صندوق توسعه ملی  حدود 5 میلیارد دلار است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت را موظف کرده ایم  واحدهای زیان ده را منحل یا واگذار کند.

کاتب افزود: بانک مرکزی نیز خط اعتباری برای محصولات راهبردی مانند گندم مشخص ودر اختیار نمایندگان خرید این محصولات قرار دهد تا کشاورزان دغدغه فروش محصولات خود را نداشته باشند.

وی درباره  پرداخت مابه التفاوت قیمت تضمینی که دولت اعلام می کند با قیمت بازار به تولید کنندگان  بخش کشاورزی گفت : دولت در سال 94 موظف به پرداخت این مبلغ است.

کاتب افزود: برای رونق بخش پژوهش نیز اجازه دادیم  همه اعضای هیات علمی دانشگاه ها  در شرکتهای دانش بنیان  سهام دار و عضو شوند.

وی گفت: واقعی بودن پیشنهاد دولت در بودجه سال 94 ویژگی شاخص این بودجه است.

 

اخبار اقتصادی - واحدمرکزی خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------