قیمت آپارتمان در محدوده فرسوده تهران چند؟ (+جدول)



اخبار اقتصادی - قیمت آپارتمان در محدوده فرسوده تهران چند؟ (+جدول)


میانگین قیمت مسكن در محله‌های بافت فرسوده تهران بسیار پایین است. خانه‌های نوساز در این مناطق به طور متوسط متری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. یک مشاور املاک در این منطقه درباره ویژگی‌های آپارتمان‌های این منطقه می‌گوید: در بافت‌فرسوده، متراژ آپارتمان‌ها کوچک‌تر و مساحت مشاعات ساختمان‌های مسکونی نیز کمتر است و می‌توان گفت قیمت فروش واحدهای مسکونی موجود در بافت‌فرسوده مناسب قدرت خرید طبقات کم‌درآمد و متوسط است.

او به هزینه پایین ساخت آپارتمان در این محله‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: هزینه تمام‌شده ساخت مسکن در نقاط مختلف شهر با توجه به نوع مصالح ساختمانی مختلفی که از آن استفاده می‌شود، متفاوت است. در داخل محدوده بافت فرسوده نیز چند عامل اثرگذار در استفاده از مصالح ساختمانی وجود دارد که سبب می‌شود هزینه ساخت نسبت به سایر نقاط تهران پایین‌تر تمام شود، اول اینکه چون در ساخت خانه‌های محدوده بافت فرسوده از طراحی‌های ساده استفاده می‌شود و در مراحل نازک‌کاری از ظرفیت‌های لوکس برای طراحی استفاده نمی‌شود، هزینه مصالح مورد استفاده ارزان‌تر از سایر مناطق شهری تمام می‌شود.

او اضافه می‌کند: متراژ پایین خانه‌ها و مشاعات کمتر در داخل بافت فرسوده نسبت به سایر محله‌های پایتخت باعث می‌شود از سطح مفید سطح اشغال زمین‌ها استفاده بیشتری شود و سرجمع هزینه‌های تمام شده در متراژ پایین آید. همچنین یکی دیگر از دلایلی که سبب می‌شود هزینه‌ها در داخل بافت کاهش پیدا کند این است که ظرفیت هزینه‌های اجرایی کار معمولا به پیمانکاران محلی سپرده می‌شود و همین امر سبب می‌شود هزینه‌های جانبی و سربار اضافی پروژه حذف شود.

او نتیجه‌گیری می‌کند: این سه عامل مجموعه عواملی است که سبب می‌شود هزینه‌های ساخت و نهایتا قیمت فروش خانه کاهش پیدا کند و با توان و قدرت خرید متقاضیان هماهنگ شود.

اما یکی دیگر از فعالان بازار مسکن در بخش‌های جنوبی تهران از رکود ساخت و ساز در بافت فرسوده گلایه می‌کند و به دنیای اقتصاد می‌گوید: ساخت‌و‌ساز در مناطق بافت‌های فرسوده دچار رکود شده است. به دلیل ارزش افزوده پایین بافت‌های فرسوده انبوه‌سازان تمایلی به ساخت در این مناطق ندارند.

او ارائه تسهیلات ۵۰ میلیونی را در روند نوسازی بافت‌های فرسوده در کلان‌شهرها بی‌تاثیر می‌داند و می‌گوید: با این میزان وام، بافت‌های فرسوده بهسازی نمی‌شود.

به دلیل شرایط رکودی حاکم در بازار مسکن قیمت‌ها هم‌اکنون در بازار تثبیت شده است. به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود با سیاست‌هایی که دولت در بازار مسکن در پیش گرفته است در ماه‌های پایانی سال شاهد تغييرات قیمت در این بازار باشیم.

این فعال بازار مسکن یکی از دلایل اصلی رکود در بازار مسکن را افزایش قیمت ناگهانی طی دو سال گذشته می‌داند و می‌گوید: روند طبیعی در بازار مسکن این است که پس از دوره افزایش قیمت یک دوره سکون پیش می‌آید. به‌طوری که دو سال قبل افزایش ناگهانی قیمت در این بخش اتفاق افتاد که پس از آن به‌طور طبیعی دوره سکون به وجود می‌آید. بنابراين بهترین زمان برای خرید مسکن الان مي‌تواند باشد به این علت که بازار راکد است و افرادی که نیاز به مسکن دارند در شرایط فعلی با قیمت مناسب‌تری می‌توانند صاحبخانه شوند.

اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت آپارتمان

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------