آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

نارنگی 800 تومانی مازندران در تهران تا 12 هزار تومان فروخته می‌شود



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

رئیس شورای بخش مرکزی ساری گفت: در حالی که نارنگی ژاپنی تازه‌خور از کشاورز 800 تا یک‎هزار و 200 تومان خریداری می‌شود اما همین محصول در پایتخت به مبلغ 7 تا 12 هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش فارس، مهدی مرتضوی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مازندران استان کشاورزی است و کشاورزی یکی از محورهای توسعه این استان شمالی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی و مسائل حوزه کشاورزی، افزود: کشاورز با وجود این مشکلات، اقدام به تولید می‌کند در حالی که این کشاورزی، هدایت‌شده نیست و الگوی کشت ندارد.

رئیس شورای بخش مرکزی ساری با بیان اینکه کشاورزی به این شکل و شیوه، دستاوردی جز ضرر برای کشاورز ندارد، گفت: اینچنین می‌شود که کشاورز راهی جز تغییر کاربری و یا فروش زمین در برابر خود نمی‌بیند.

این مسؤول با اشاره به اینکه کشاورزی در هر فصل با مشکلاتی مواجه است و دولت درصدد رفع این مشکلات است، تصریح کرد: دولت در فصل برداشت برنج، ممنوعیت واردات برنج را تصویب کرد تا کمکی به برنجکاران باشد.

مرتضوی با بیان اینکه اکنون در فصل تولید مرکبات، کشاورزان مازندرانی با معضل بزرگی مواجه هستند، ادامه داد: در حالی که نارنگی ژاپنی تازه‌خور از کشاورز 800 تا یک‎‌هزار و 200 تومان خریداری می‌شود اما همین محصول در پایتخت به مبلغ 7 تا 12 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مشتریان بازار با این قیمت‌ها تصور می‌کنند که اوضاع باغداران بسیار خوب است و در رفاه کامل قرار دارند، خاطرنشان کرد:‌ این در حالی است که مرکبات به قیمت بسیار نازل از باغدار خریداری می‌شود.

رئیس شورای بخش مرکزی ساری با بیان اینکه چرا سازمان صنعت، معدن و تجارت دست واسطه‌ها را کوتاه نمی‌کند، اضافه کرد: سؤال ما این است مگر هزینه حمل و نقل تا تهران چه اندازه است که مرکبات را با این قیمت نازل از کشاورز می‌خرند اما تا 7 برابر قیمت خریداری‌ شده در بازار می‌فروشند.

این مسؤول با اشاره به اینکه وقتی مرکبات را از کشاورز، ارزان می‌خرند این انتظار وجود دارد با قیمت کمتری در اختیار مشتری قرار گیرد، افزود: از دولت انتظار داریم در این زمینه ورود پیدا کند تا کشاورزان تا این اندازه متضرر نشوند.

مرتضوی با بیان اینکه با وضعیت اینچنینی کشاورزی، نمی‌توان انتظار داشت کشاورزان به فعالیت خود در این حوزه ادامه دهند، گفت: دولت با تعیین سیاست‌های حمایتی از بخش کشاورزی، به توسعه این بخش کمک کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------