آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

اولین سری قانونی آیفون ۷ وارد کشور شد



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

مبارزه با کالاها قاچاق به‌‌خصوص در بخش تلفن‌های همراه هوشمند و راه‌اندازی طرح رجیستری تلفن‌های همراه هوشمند در چند وقت گذشته سر و صدای زیادی به راه انداختند.

به گزارش فارس، طرح رجیستری تلفن‌های همراه هوشمند باعث می‌شود که دیگر نتوان از گوشی‌های جدیدی که به شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند، استفاده کرد. موضوعی که بیش از پیش مورد توجه آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس بود.

 

در واقع محصولات شرکت اپل به دلیل اینکه هیچ نمایندگی رسمی در کشور نداشتند، به صورت کاملا غیر قانونی وارد می‌شدند. با جدی‌تر شدن طرح رجیستری تلفن‌های همراه هوشمند، موضوع خرید آیفون ۷ به بحث داغی تبدیل شد. اینکه چه شرکت‌هایی پرچم‌دار جدید اپل را به شکل قانونی وارد کشور می‌کنند برای بسیاری از کاربران سوال ایجاد کرده بود.

 

امروز اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی اعلام کرد که گوشی‌های آیفون به شکل رسمی وارد بازار کشور می‌شوند. غلامحسین کریمی رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی در گفتگو با خبرگزاری فارس به این موضوع اشاره کرد که:” علیرغم گذشت حدود یک ماه از مجوزهای صادر شده برای واردکنندگان رسمی گوشی‌های آیفون اما تاکنون هیچ یک از واردکنندگان رسمی نتوانسته‌اند به صورت رسمی آیفون را وارد بازار کنند و مدل‌هایی که تاکنون از این برند وارد شده‌اند قاچاق هستند که همین باعث کاهش موجودی آیفون در بازار شده است.”

 

وی در ادامه گفت:” ۹ شرکت از قبل و ۷ شرکت در مرحله بعد مجوز واردات آیفون را گرفته‌اند و هم‌اکنون ۱۶ شرکت رسما مجاز به واردات آیفون هستند.”

 

کریمی در جواب این سوال که چرا آیفون‌ پس از دریافت مجوز وارد کشور نشد هم گفت:” به دلیل قوانین دست و پاگیر و سیستم‌ اداری واردات با کندی انجام شده که البته اگر روند سابق قرار بود اجرا شود از ثبت و سفارش تا واردات چندین ماه طول می‌کشید که اکنون با مساعدت‌هایی این زمان تسریع شده است.”

 

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی به این موضوع اشاره کرد که آیفون‌های جدید شرکت اپل به همراه مدل‌های قدیمی‌تر از این هفته وارد بازار می‌شوند و تا آخر هفته شاهد فروش این محصولات خواهیم بود. حتی مشخص شده که سه مدل آیفون به تایید رگولاتوری رسیده و روی سایت وزارت صنعت نیز اعلام شده است. مدل‌های دیگر هم به‌زودی از سوی واردگنندگان به رگولاتوری اعلام می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------