طیب نیا: برنامه جامع اقتصاد مقاومتی از سال قبل آغاز شده است



اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,طیب نیا

 وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه دولت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده ، گفت: برنامه جامع اقتصاد مقاومتی از سال گذشته آغاز شده است.

علی طیب نیا گفت: این برنامه در پی نامگذاری سال جدید با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: این برنامه شامل همه اقدام ها و طرح های اجرایی در چارچوب زمانبندی مشخص و با اهداف مشخص و معین است.

وی افزود: رشد پایدار و بدون آسیب پذیری از تکانه ها و مخاطره های اقتصادی بیرونی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است و باید تلاش کنیم آسیب های ناشی از وابستگی به نفت و همچنین آسیب پذیری در مقابل تحریم های ظالمانه و موارد مشابه از بین برود.

طیب نیا گفت: برنامه جامعی برای اقتصاد مقاومتی طراحی کردیم که اهداف و سیاست های کلی را شامل می شود و هدف ما این است اقدام ها و طرح های اجرایی دارای روندی شفاف، کمی و زمانبندی شده باشد و در هر حوزه ای مشخص کرده ایم که به کجا می خواهیم برسیم و با چه سرعت و در چه مقطع زمانی قرار است به این اهداف برسیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه این برنامه ها تنظیم شده است تا دچار روزمرگی نشویم، اضافه کرد: آرزوی ما این است ملت ایران اسلامی که سال ها در برابر تحریم های ظالمانه با بردباری عزتمند ایستاده اند به شرایط مطلوب اقتصادی و رفاهی که شایسته این ملت است دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: دولت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل داده است که معاون اول رئیس جمهوری ریاست آن را بر عهده دارد و بر تدوین و هدف گذاری های دقیق در چارچوب سیاستگذاری های مدنظر مقام معظم رهبری تاکید دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه همه دستگاه ها و نهادها در چارچوب امکاناتی که دارند برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سال اقتصاد مقاومتی تلاش خواهند کرد، افزود: رشد اقتصادی مستمر، اشتغال جوانان، ارتقای وضع اقتصادی و معیشت مردم از آرزوهای خدمتگزاران آن ها در مجموعه اقتصادی کشور است.

رهبر معظم انقلاب سال 1395 را به عنوان «سال اقتصاد مقاومتی؛اقدام وعمل» نامگذاری کردند.

 

اخبار اقتصادی - شادا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------