وجود ۲ هزار و ۹۲۷ گزارش مربوط به پولشویی



اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,پولشویی

گزارش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در دوران پسابرجام بررسی شد

هیات دولت گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی را در خصوص مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در دوران پسابرجام مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اعضای هیات دولت در جلسه صبح چهارشنبه خود ، با اشاره به اهمیت و اولویت مبارزه با پولشویی، بر تقویت ساختار و جایگاه مبارزه با پولشویی و پیگیری ارتقاء و بهبود وضعیت فعلی در سطح داخلی و بین المللی و برقراری تعامل سازنده با سایر کشورها تاکید کردند.

بر اساس آخرین آمار مرکز اطلاعات مالی شورای عالی مبارزه با پولشویی که تا پایان سال 1394 ارایه شده، 2 هزار و 927 گزارش در ارتباط با معاملات مشکوک به این مرکز ارسال شده که از این تعداد،  318 پرونده به دادسرا ارسال شده است.

در این جلسه بر تلاش برای استفاده از همه ظرفیت های اجرایی مبارزه با پولشویی در سطح داخلی به منظور پیشگیری از شکل گیری باندها و گروه های تبهکار سازمان یافته بویژه در زمینه قاچاق مواد مخدر و کالا تاکید و مقرر شد هماهنگی و اقدامات لازم برای فراهم ساختن بسترهای مورد نیاز فنی و تکنیکی فراهم شود.

مرکز اطلاعات مالی شورای عالی مبارزه با پولشویی بر اساس اصل 49 قانون اساسی که دولت را مکلف به جلوگیری و بازگرداندن درآمدها و ثروت های نامشروع و غیر قانونی کرده است؛ به بررسی ارتباطات مالی بین برخی افراد در پرونده های مشکوک پرداخته و گردش مالی مرتبط با این پرونده ها را رصد و نظارت کرده است.

اعضای هیات دولت در ادامه این جلسه،  آیین نامه اجرایی یکی از مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به تصویب رساندند.

هیات وزیران این تصمیم را با توجه به ضرورت انتظام بخشی به رویه پرداخت شهریه دانشجویان شاهد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران اتخاذ کرد. بر این اساس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موظفند با رعایت مفاد این آیین نامه در هر نمیسال تحصیلی نسبت به ثبت نام و اخذ امتحانات مشمولین بدون دریافت وجه اقدام نمایند. همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است صد در صد هزینه شهریه تحصیلی کلیه مشمولین را  در وجه دانشگاه ها و موسسات مذکور تامین و پرداخت کند.

 

اخبار اقتصادی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------